Oaktat status?Kan meddela att det även gick bra att välja business class-säte via deras whatsup-support (+33 6 99 38 57 20). Man behöver alltså inte betala för sätesval till Asien, trots att appen försöker ta betalt. Den enda begränsningen är att bulkhead inte är valbart.
Det vet jag inte. Jag har Skyteam Elite Plus. Men appen ville ju ta betalt av mig.Oaktat status?
Jag blir tokig på hur inkonsekvent det är att välja säte kostnadsfritt i Business Class på en poängresa (SAS ticket stock) som SkyTeam Elite Plus.
Via Air France hemsida: 1620 SEK för att välja säte i Business Class.
Via Air France kundtjänst (+46 8-519 999 90): ”Du kan kostnadsfritt välja en plats i Economy Class (???). I Business Class kostar det 151 EUR."
Via Air France på WhatsApp (+33 6 99 38 57 20): Först tog det 24 timmar att få kontakt, sedan fick jag ett liknande svar: 151 EUR för att välja plats.
Via TAROM hemsida: Inte möjligt. ”Kontakta din callcenter.”
Via SAS hemsida och app: Ingen platskarta visas alls.
Chansade då på att ringa SAS kundtjänst och till min förvåning kunde jag välja plats utan kostnad. Klart på 15 sekunder.
Jag blir tokig på hur inkonsekvent det är att välja säte kostnadsfritt i Business Class på en poängresa (SAS ticket stock) som SkyTeam Elite Plus.
Via Air France hemsida: 1620 SEK för att välja säte i Business Class.
Via Air France kundtjänst (+46 8-519 999 90): ”Du kan kostnadsfritt välja en plats i Economy Class (???). I Business Class kostar det 151 EUR."
Via Air France på WhatsApp (+33 6 99 38 57 20): Först tog det 24 timmar att få kontakt, sedan fick jag ett liknande svar: 151 EUR för att välja plats.
Via TAROM hemsida: Inte möjligt. ”Kontakta din callcenter.”
Via SAS hemsida och app: Ingen platskarta visas alls.
Chansade då på att ringa SAS kundtjänst och till min förvåning kunde jag välja plats utan kostnad. Klart på 15 sekunder.