Senaste nytt

Välja mellan EB poäng eller Cash för EU261 kompensation

Som sagt beror helt på vilken depå man vill fylla på. 60k poäng är ändå en sas business, tar hellre det än 6000 kronor.
Ja, det föll lite där när poängen var dyrare att köpa än din värdering... måste ha kommit ihåg fel ang vad det kostade att köpa poäng. Eller har de höjt?

• Gilla
Reactions: Gus

chrisljo

Medlem
Tror jeg tar poeng til 9 norske øre, men det er på grensen (8 øre så er jeg alltid en kjøper). Spesielt hvis SAS har opptred ryddig og bra under forsinkelsen.

Ting var dog bedre for noen år siden når jeg fikk forhandlet 50 000 poeng for en 300 EUR erstatning :)

PS! Også verd å merke seg at hvis man har et tvilstilfelle så er det regnskapsmessig mye billigere for SAS å gi ut poeng (jeg tror SAS kostnadsfører 1-2 øre per poeng ved poengutdeling), så i slike tilfeller kan det være verdt å be om poeng.

De 60k poängen borde öka på FlyPremium-nivån också, kan vara intressant för de som annars inte kommer upp i rullande 200k per år.
Nei, jeg fikk 25000 Extrapoints i erstatning for forsinkelse og 40000 Extrapoints i erstatning for downgrade, men de ble ikke reflektert i Fly-premium nivået. Jeg har bedt om en forklaring, eventuelt en henvisning til hvor dette er dokumentert, men foreløpig svar er at SAS bare sier at det er slik.

Canadien

Medlem
Nei, jeg fikk 25000 Extrapoints i erstatning for forsinkelse og 40000 Extrapoints i erstatning for downgrade, men de ble ikke reflektert i Fly-premium nivået. Jeg har bedt om en forklaring, eventuelt en henvisning til hvor dette er dokumentert, men foreløpig svar er at SAS bare sier at det er slik.
Tycker du inte det är rimligt då?

Tycker du inte det är rimligt då?
Absolutt ikke. Det står ikke noe om at disse poengene er unntatt.
Vilkår for Fly Premium
  • Den samlede poengopptjeningen i EuroBonus programmet (Basis- og Ekstrapoeng) de siste 12 måneder bestemmer Fly Premium nivå/ saldo
  • Poeng overført fra familiemedlemmer, eller venner, og de 1.000 månedlige poengene som kan øke ditt EuroBonus-nivå, medregnes ikke i saldoen
  • Når et Fly Premium nivå oppnås, kan man booke på dette nivået de neste 12 månedene
  • For hver måned et Fly Premium nivå fastholdes, forlenges muligheten for å booke bonusreiser på dette nivået med tilsvarende tid
  • Oppnås et høyere Fly Premium nivå, vil det automatisk gjelde de neste 12 måneder
  • Fly Premium nivået beregnes månedlig per siste dag i måneden
  • Alle standard bonusreiser i SAS EuroBonus kan bookes som enkeltreiser og tur/retur med Fly Premium
  • Fly Premium gjelder med forutsetning om at det finnes tilgjengelige bonusreiser på SAS Plus/SAS Business på den aktuelle flyavgang

fcx

Medlem
Absolutt ikke. Det står ikke noe om at disse poengene er unntatt.
Vilkår for Fly Premium
  • Den samlede poengopptjeningen i EuroBonus programmet (Basis- og Ekstrapoeng) de siste 12 måneder bestemmer Fly Premium nivå/ saldo
  • Poeng overført fra familiemedlemmer, eller venner, og de 1.000 månedlige poengene som kan øke ditt EuroBonus-nivå, medregnes ikke i saldoen
  • Når et Fly Premium nivå oppnås, kan man booke på dette nivået de neste 12 månedene
  • For hver måned et Fly Premium nivå fastholdes, forlenges muligheten for å booke bonusreiser på dette nivået med tilsvarende tid
  • Oppnås et høyere Fly Premium nivå, vil det automatisk gjelde de neste 12 måneder
  • Fly Premium nivået beregnes månedlig per siste dag i måneden
  • Alle standard bonusreiser i SAS EuroBonus kan bookes som enkeltreiser og tur/retur med Fly Premium
  • Fly Premium gjelder med forutsetning om at det finnes tilgjengelige bonusreiser på SAS Plus/SAS Business på den aktuelle flyavgang

Det är slöseri med tid att prata med SAS om Flypremium, de har ingen koll. Ta diskussionen med kortutgivaren istället.

Canadien

Medlem
Poeng overført fra familiemedlemmer, eller venner, og de 1.000 månedlige poengene som kan øke ditt EuroBonus-nivå, medregnes ikke i saldoen

Nej det står inte uttryckligen, men för mig personligen så känns det inte rimligt att poäng som skänks bort av SAS som kompensation ska räknas mot FlyPremiumsaldot. Dessa poäng har ju noll relation till ditt spenderade på kreditkort, flygande eller hyrbilar. Lite som att man skulle få spend på AMEX för även återbetalade kronor. Dvs köp en sak för 20k SEK, ger poäng, sedan klagar du och de för tillbaka 5kSEK - dessa räknas inte mot ytterligare spend, tvärtom de dras bort från spend.

Toppen