Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Awardplatser blockas ju under julperioden (15 dec-8 jan eller något liknande) för den initiala öppningen av 2 platser 330 dagar innan. Finns det något liknande över påskledigheten?
Har nu tittat på detta och det verkar vara blockerat. För påsk 2018 släpptes inget vid 330 dagar för perioden 31/3 (påskafton) till 4/4 (onsdagen efter påsk). En del platser trillade in vid årsskiftet (90-dagar).

De senaste dagarna har inget släppts vid 330, men om det är tillfälligt eller en blockering för veckan innan påsk 2019 kan jag förstås inte veta.

Tack för analysen.
Har själv noterat att inget släppts from ons 11 april 2019, vilket dock är långt före påsken. Har möjligen att göra med den annalkande uppgraderingen.

Inget släppt vid 330 på en vecka nu. Undrar om deras jobb gått sönder eller om det är någon större förändring på gång. Det släpps fortfarande en del runt 120.

Är det troligt att de inte kommer släppas några platser kring påsken 2019? Är det hög tid att leta alternativ med andra bolag och bara ta smällen och betala ett högre pris då barnrabatten rycker?

Är det troligt att de inte kommer släppas några platser kring påsken 2019? Är det hög tid att leta alternativ med andra bolag och bara ta smällen och betala ett högre pris då barnrabatten rycker?
Jag skulle säga att boka med andra bolag om du hittar, som alltid med awards är de gratis att avboka.
Hittar du sedan SAS så kan du enkelt avboka det du hade och boka SAS istället.
Det är inte alltid SAS släpper awards över loven så finns ingen garanti för at det kommer att släppas över påsken.

@palmen Tack! Var nästan det jag hade på känn. Blir till att snabbt bestämma oss om vi ska nöja oss med en stopover i Seoul eller om vi ska ha en open jaw och boka en enkelbiljett själva mellan Seoul och Tokyo som är slutdestinationen.

Inget släppt vid 330 på en vecka nu. Undrar om deras jobb gått sönder eller om det är någon större förändring på gång. Det släpps fortfarande en del runt 120.
Det är ju i princip Påsk då, 11e April är Onsdagen före påskveckan. Stockholm har Påsklov 13-21 April om man räknar med helgerna.

Fortfarande inga släpp, T+330 är 28 April vilket är en vecka efter påsk. Har bonusbiljettstilldelningen gått sönder i samband med "uppgraderingen" SAS gjorde för nån vecka sedan?

Toppen