Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Tobbeee

Medlem
hej. lånar tråden en snabbis.

Jag är relativt ny på det här med att hitta bonusresor men har förstått att travelhacks är bra att titta på.

Så till min fråga, jag hick in på travelhacks för att titta efter new york resan men den finns inte med där.

SAS Business award flights - Travelhacks hur kommer det sig?
 

mha321

Medlem
hej. lånar tråden en snabbis.

Jag är relativt ny på det här med att hitta bonusresor men har förstått att travelhacks är bra att titta på.

Så till min fråga, jag hick in på travelhacks för att titta efter new york resan men den finns inte med där.

SAS Business award flights - Travelhacks hur kommer det sig?
På vilket sätt är den inte där? Är det evt så att du explicit letar efter new york, och inte Newark som är den New York flygplats som sas flyger till? Newark finns med vad jag kan se - däremot kan det ju vara ont om platser...
 

Canadien

Medlem

Tobbeee

Medlem
yes och där finns inte heller resan som föreslogs tidigare i tråden 29 mars - 5 april med.
Är det så att alla resor inte syns på den sidan eller har platserna bokats?
 

jsn

Medlem
Platser kan gå kvickt, och de fick ju även lite uppmärksamhet i denna tråd :S
När det gäller bonusresor så är det alltid boka först fråga sen som gäller när intressanta alternativ dyker upp.
 

Fidde

Medlem
Hur hittar ni alla API-end points? Har ni hittat någon lista eller liknande?

Vad tror ni om en inofficiell dokumentation över typ API-endpoints, parametrar och svar för att lättare få ihop grymma verktyg?
 

mha321

Medlem
Hur hittar ni alla API-end points? Har ni hittat någon lista eller liknande?

Vad tror ni om en inofficiell dokumentation över typ API-endpoints, parametrar och svar för att lättare få ihop grymma verktyg?
I mitt fall åtminstone genom att tjuvkika på vad sas.se gör. Går säkert att hitta något ytterligare genom att spana på appen.

Tror knappast vi kommer få se någon lista från sas inom någon nära framtid. Så moderna är de definitivt inte...
 

bjorkroth

Medlem
Hur får man en egen nyckel till api:et, om man har tänkt att utveckla en egen applikation som pratar med SAS:apiet?
Tänker på de header-värden som LSH skickar med sina requests för att authentisera sina applikationer.
 

LSH

Medlem
Hur får man en egen nyckel till api:et, om man har tänkt att utveckla en egen applikation som pratar med SAS:apiet?
Tänker på de header-värden som LSH skickar med sina requests för att authentisera sina applikationer.
Sas använder ett statiskt lösenord för autentisering. Om du inspekterar de anrop som görs i utvecklarläge (F12 i chrome) ser du värdet. Både jag och @mha321 har släppt källkoden till våra projekt så där kan du se hur vi gjort i i C# respektive python.
 
Toppen