Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Är mailet kvar i skräplådan när du försöker klicka på länken? Har upplevt (i Outlook) att mail som är i eller i vissa fall passerat skräplådan verkar blivit av med länken utan enbart ha kvar texten. Troligen för att skydda användarna

Nej flyttade det till inkorgen i Inbox.

Vilket program eller tjänst använder du?

Inbox, provade nu efter att ni skrivit att öppna det i Gmail och då fungerade det :)

Kan du i din historik se om de verkar fylla på antalet platser vid några specifika datum? T ex 15:e eller 1:a i varje månad? Släpptes ju på en hel del höstplatser i Augusti vill jag minnas, och jag tycker det ser ut som att December fylldes på för någon/några veckor sedan? Borde gå ett se om du grafar totala antalet Businessplatser på samtliga avgångar och se om det blir några jämna bumpar uppåt.
Verkar vara en spik runt 16-17:e varje månad. Dock inte september då man verkar ha tryckt på fel knapp och släppt 50000 biljetter runt 6-7e. Dessa verkar dock ha dragits tillbaka och ingen spik synlig efter detta.

SAS verkar skruva lite på släppen nu. Vissa dagar släpps alla biljetter för +329dagar vid samma tillfälle (00:00UTC?). Andra dagar släpps de som tidigare vid midnatt lokal tid. För +90dagar verkar det fortfarande vara lokal tid som gäller. Har ni som använder ExpertFlyer och andra bevakningstjänster också märkt av detta?

Har snyggat till gränssnittet för att lägga upp bevakningar något och brev går nu ut med automatik efter varje datainsamling. Skrik till om något inte funkar som det ska.

Hej

Använder ofta flysasclient programmet och måste verkligen tack för det
Vet inte om jag har hittat en bugg men
cph-bos 9/11 12/11
ger error medans
got-bos 9/11 12/11
funkar bra och visar rutten via cph

Eller har jag bara blivit galen och gör något fel

Vax

Vilket program eller tjänst använder du?
Jeg fikk også eposten i min spam folder. Jeg bruker Google Apps/Gmail. Jeg sendte deg en melding via kontaktskjemaet.. Jeg kan gjerne bidra med å sette konfigurere epost-tjenesten for å forbedre deliverability (sette opp SPF, DKIM, etc). Vet du hvor mange epost som sendes i måneden nå?

Thomas

Hej

Använder ofta flysasclient programmet och måste verkligen tack för det
Vet inte om jag har hittat en bugg men
cph-bos 9/11 12/11
ger error medans
got-bos 9/11 12/11
funkar bra och visar rutten via cph

Eller har jag bara blivit galen och gör något fel

Vax
Ja, du har en bugg här. Resultatet innehåller en rutt med anslutning på >24h. Sas använder här ett hemmabyggt tidsformat (24:30:00) vilket "smäller" när jag ska tolka värdet. Den enkla lösningen är att bara ignorera värdet och beräkna det själv när det ska användas.

Är på resa men ska försöka släppa en ny version de närmaste dagarna. Det här påverkar förmodligen också travelhacks för vissa rutter. Tack för felrapporten!

Toppen