Senaste nytt

Utnyttja Amex 2-4-1 för fem personer

Exakt, det går inte ihop och det har jag berättat för både Amex och Tallinn. Jag är helt på det klara med att jag ska ha en PNR. Jag har egen (efter medveten riskbokning) erfarenhet av att resa med två olika PNR och missa avgående anslutning p.g.a. förseningar så jag vet hur illa det kan gå. Inget man vill göra om med fem biljetter och tre gråtande barn :eek:

Själva kärnan i problemet här är att Amex 2-4-1 gäller "en Eurobonus-resa". SAS själva har inga problem att skapa en "resa", med ett PNR, som består av två olika delar från ett poängperspektiv. Tallinn och Amex hävdar istället att ett sånt upplägg egentligen handlar om två "resor". Jag vet inte hur långt jag orkar dra det hela mer eftersom det i just mitt specifika fall inte spelar någon roll.

Om jag vore som dig skulle jag inte blanda in AmEx alls. De är visserligen del av produkten (eftersom de delar ut vouchern) men jag är 110% säker på att de inte har en aning om hur det egentligen funkar. Du kan klaga på produkten, men ska du prata flygresor med dem kan du lika gärna ringa IKEAs kundtjänst.

Just i det här fallet råkar de nog dock ha rätt. "En resa" är nog att tolka som en PNR, oavsett antalet biljetter i den. Det gör ju att det blir moment 22 och att detta inte kommer att funka utan att du reser på två olika PNR.

Toppen