Detta var ruskigt svårt! Jag har nu spenderat alldeles för mycket tid på att försöka hitta en rutt som fungerar för att ta oss genom Afrika till Dakar som tidigare nämnt - OCH DET ÄR MÖJLIGT!
Det kräver dock att vi backar en aning och lägger in ASM mellan CAI och ADD för att göra det fortsatta flygandet lite lättare.
Sen lägger jag till KGL-ADL för den fortsätta resan Ska bli spännande att se om ni hittar samma rutt som jag. Finns ju inte jättemånga alternativ....
Självklart inte.... Önsketänkande från min sida efter att ha pusslat ihop massvis med rutter som bara NÄSTAN tar oss dit.
Får försöka återkomma för att återupprätta hedern, haha
Det verkar som att vi sitter fast riktigt rejält... Enda sättet att ta sig till Sydamerika verkar onekligen vara via Dakar. De enda flygplatserna vi får flyga till DSS från är dock Dubai DXB eller Kav Verde SID. Vi skulle kunna ta oss till Luanda LAD och därifrån flyga tillbaka till DXB och vidare till DSS, men vi har för få stopp i Afrika för att få lämna... Jag lyckas i alla fall inte få till fler än 8.
Jag rättar här nedan mitt misstag från ovan. Vi står fortfarande i KGL:
@Coalcandy Antalet stopp är bara viktigt om vi vill återvända till Afrika (vilket visserligen var planen).. Men nu har jag hittat LIM-MAD med Air Europas flight UX176... Så nu tycker jag att vi bränner rakaste vägen mot Sydamerika. Så spela ditt planerade drag!
Ja, behövdes 10 stopp för att kunna flyga tillbaka till Asien för att sen komma tillbaka till Afrika, MEN jag insåg att den planen ändå stoppades av korsade flygvägar.
Jag har dock lyckats lista ut ytterligare en väg till Dakar, och denna gången är den trippelkollad, haha. Den kräver dock att man backar ända till DPS, och sedan flyger en betydligt snabbare västlig rutt, där tiden i Afrika blir mycket kort.
Rutten går i tecknet D
.
Om vi kan tänka oss att backa såpass långt går flygningen från DPS istället till DMK.
OBS OBS - denna rutt kommer innehålla ett flyg i Afrika med en mellanlandning på en flygplats som bryter namnregeln. Dock så fortsätter flygningen sedan till destinationen på samma flygnummer, så jag tycker det borde vara okej?
Annars går det Madrid-Dakar, men jag misstänker att det inte går att tråckla sig igenom luftkorridoren mellan MAD och BCN sen på vägen tillbaka till östra sidan av Europa :/
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Annars går det Madrid-Dakar, men jag misstänker att det inte går att tråckla sig igenom luftkorridoren mellan MAD och BCN sen på vägen tillbaka till östra sidan av Europa :/