Senaste nytt

Utlandsvänligt kort

Och detta svar fick jag från kundservice:

Våra kreditkort kan endast användas som kreditkort, det innebär att de inte är anpassade för insättning av egna pengar. Skulle det finnas ett plussaldo på kontot kommer det att återbetalas till dig. Vänliga hälsningar Mxxxx Kundservice Santander Consumer Bank

Vad bra att svaren överensstämmer...

Jeg har svært god erfaring med Revolut.
På samme kort kan man sette inn enten USD, GBP eller EUR, dette skjer som vanlig bankoverføring til interbankrente. Gratis uttak, ingen årsgebyr, fungerer i butikker som et vanlig Mastercard.
Revolut - Simply Revolutionary

Är det någon med Santander Mitt Kort som använt sig av uttag utomlands och hur gjorde ni för att undvika räntan? Och behövde ni ligga på plus med både uttag och kortbetalning? Enligt kundservice så får man ju inte betala i förväg, men jag tror att så är väl egentligen fallet med Coop, och där verkar man ju bara behöva täcka uttagen, inte kortbetalning.

Jag testade att överföra lite pengar till kortets konto, de studsade bara tillbaka :-(. Jag skulle också vilja kunna undvika räntan på uttagna pengar.

Jag testade att överföra lite pengar till kortets konto, de studsade bara tillbaka :-(. Jag skulle också vilja kunna undvika räntan på uttagna pengar.
Undrar vad som händer om man tar ut 4000 kr och har lagt in en överföring dagen efter 5000 kr, studsar bara 1000 kr tillbaka då?

Bra fråga. Ska testa att överföra igen nu efter att jag gjorde ett litet inköp (det är visserligen inget uttag, men det borde nog inte spela någon roll).

Vill bara rapportera att alla mina överföringar blev återförda. Jag försökte både med belopp som var högre och lägre än summan av mina korttransaktioner. Det låter som att något gick snett, ska kolla upp det med min bank.

Vill bara rapportera att alla mina överföringar blev återförda. Jag försökte både med belopp som var högre och lägre än summan av mina korttransaktioner. Det låter som att något gick snett, ska kolla upp det med min bank.

Toppen, för de kan ju knappast neka din inbetalning som var lägre.

Uppdate: SEB visste inte varför transaktionerna misslyckades, Santander missuppfattade frågan helt och gav mig något konstigt svar.

Under tiden kom brytdatumet och då dök ett bankgironummer och OCR-nummer upp på Mina sidor så jag försökte med att betala en liten summa den vägen. Det gjorde jag i onsdags men ingen transaktion syns på Mina sidor hos Santander än.

Man tycker detta borde vara enkelt...

Uppdate: SEB visste inte varför transaktionerna misslyckades, Santander missuppfattade frågan helt och gav mig något konstigt svar.

Under tiden kom brytdatumet och då dök ett bankgironummer och OCR-nummer upp på Mina sidor så jag försökte med att betala en liten summa den vägen. Det gjorde jag i onsdags men ingen transaktion syns på Mina sidor hos Santander än.

Man tycker detta borde vara enkelt...

Min erfarenhet av Santander, och tidigare GE money bank, är att de inte direkt är snabba med banköverföringar. Det kunde ta flera dagar innan det gick att se något.

Toppen