Så att sno en vinflaska från loungen är inte tillräckligt nog för att bli utslängd?
En liten anekdot från Qantas F lounge i Auckland för många år sedan, Planet till LAX var försenat från Melbourne och avgångstiden flyttades fram hela tiden framåt 10 tiden på kvällen var vi ensama kvar då hörde vi att de meddelade i högtalarna att alla skulle gå till pass kontrollen för transport till hotell, vi gick till toaletten och sen till utgången men dörren var låst från utsidan så där stod vi och bankade ett tag sen satte vi oss och funderade lite men som tur var kom städpersonal in, de blev lite förvånade men hjälpte oss ut en bakväg till pass kontrollen där de fick ringa qantas för att ordna transport till hotellet. Det är alltså inte ett helt säkert sätt att bli utslängd genom att vara kvar till sistEnklaste sättet att bli utkastad från lounge utan stora konsekvens är nog att stanna i loungen fram till stängdags.![]()
Undrar varför...Såg en man stoppa ner en flaska öl i väskan precis på Arlanda guld lounge, dock en alkoholfri![]()
Har du så lång tid går det att ta bussen till T5 och besöka någon av de andra Menzies-longerna, om det skulle krisa.Nåväl, kände mig lite sådär "utkastad" från Menzies T2 Arlanda då dragonlady kom frågandes när mitt flyg avgår. "du får vara här max 3 timmar" sa hon.
Jag hade blivit ombokad och satt där närmare 3,5 timmar. Flyget skulle gå snart så jag stack iväg, men frågade snällt dock om reglerna. Hon hävdade att det är max 3 timmar oberoende av FF program, PP eller DC, betalt eller business. Det visste jag inte om. Nåja, man ska nog undvika T2 menzies i 3 timmar iaf![]()