Absolut, fylla tillhör nog en av de främsta sätten att bli utkickad på. Har dock alltid undrat hur de reagerar på om man tar med sig en vattenflaska, eller läskburk för att dricka ombord på flyget.
Gjorde lite research om ämnet på Flyertalk och kom fram till att många lounger, i synnerhet USA har dresscode policy (står t.ex på dörren). Vissa hade tydligen blivit nekade tillträde för att ha dykt upp i shorts, flipflops och dylikt. Alternativt folk under 21 som de absolut inte vågat lita på, pga gratis spriten. Trots detta är det tydligen ytterst sällsynt att folk blir utkastade, då de i 99% av fallen rör sig om kunder som bidrar stort till flygbolagen.
dom som har tillträde genererar ju cash till bolagen som står bakom och då kan ganska mycket tolereras så länge det inte skapar ett negativt kassaflöde![]()
Jag kan tänka mig att man nog skulle bli utkastad om man missbrukar WIFIn. Läs porrsurfa på hög volym eller nåt.
Jag har sett en man i Scandinavian Lounge på CPH efter säkert en halv flaska starkt bli påträngande och lite väl pratig. När han till slut höll på att i det närmaste välta omkull en serveringsvagn (blev visst lite ostadigt för honom?) så såg jag att en av damerna kom fram och började prata med honom. Sen var jag tvungen att gå, så jag vet inte om han var kvar eller inte, men att han på något sätt blev tillsagd tror jag är det närmaste en utkastning ur en lounge jag varit med om.
Hmmm, var detta längesen twiggs? jag tycker mig känna igen detta, denne man stod dock och halsade ur spritflaskorna innan polisen slängde ut honom.