Senaste nytt

Utkastad från Loungen?

Absolut, fylla tillhör nog en av de främsta sätten att bli utkickad på. Har dock alltid undrat hur de reagerar på om man tar med sig en vattenflaska, eller läskburk för att dricka ombord på flyget.

Gjorde lite research om ämnet på Flyertalk och kom fram till att många lounger, i synnerhet USA har dresscode policy (står t.ex på dörren). Vissa hade tydligen blivit nekade tillträde för att ha dykt upp i shorts, flipflops och dylikt. Alternativt folk under 21 som de absolut inte vågat lita på, pga gratis spriten. Trots detta är det tydligen ytterst sällsynt att folk blir utkastade, då de i 99% av fallen rör sig om kunder som bidrar stort till flygbolagen.

Jag tror nog att störande beteende är är betydligt värre än störande out-fit, så länge som man har åtminstone någon typ shorts och icke bar överkropp. Som sagts innan, dom som har tillträde genererar ju cash till bolagen som står bakom och då kan ganska mycket tolereras så länge det inte skapar ett negativt kassaflöde:D

dom som har tillträde genererar ju cash till bolagen som står bakom och då kan ganska mycket tolereras så länge det inte skapar ett negativt kassaflöde:D

Tjaa, dricks det för mycket öl så blir det nog negativt kassaflöde för flygbolaget, och då har personalen all rätt att kasta ut folk ;)

Har aldrig sett eller hört talas om någon som blivit utkastad från en lounge.

Jag har sett ett antal bli ivägskickade från receptionen efter att mer eller mindre medvetet försökt komma in utan att ha tillstånd till det, men aldrig efter man faktiskt blivit insläppt.

Det enda jag kan tänka mig är om man blir så stökig att det börjar bli påtagligt irriterande för de övriga och personen i fråga inte ändrar beteende efter en tillsägning. Men som sagt de allra flesta som besöker lounger brukar vara civiliserade människor.

Har sett en person bli utvisad från SAS Scandilounge på OSL. Fast bara ut till Business Lounge-området. Han fick ta med sig whiskyn.

Annars verkar folk ha täckt det mesta. Jag kan tänka mig att man nog skulle bli utkastad om man missbrukar WIFIn. Läs porrsurfa på hög volym eller nåt.

Jag satt i Menzies loungen på ARN T5 för någon månad sedan. Samtidigt satt det ett par killar runt 30 där. Det var uppenbart att åtminstonde den ena jobbade på ARN och nu skulle de iväg över en långhelg.

De pratade rätt högt om de "brudar" de hade träffat på olika ställen och visade även varandra bilder i mobilen och på FB. Jag satt så att det var svårt att undgå att se vad som försiggick och jag skulle nog klassa alltihop som porr. Jag orkade dock inte bry mig och det verkade inte som att någon annan gjorde det heller, så de fick iaf sitta kvar i loungen..

Som anekdot kan jag berätta att jag en gång jobbade ihop med en kille i Australien som hade som extraknäck att redigera porrfilmer. Han hade för vana att göra det på väg till/från sitt vanliga jobb, på pendeltåget. Detta slutade han dock med efter att han bytt jobb och börjat åka spårvagn istället. Där var det trängre och efter en vecka började han märka att folk tittade väldigt konstigt på honom...

Jag har sett en man i Scandinavian Lounge på CPH efter säkert en halv flaska starkt bli påträngande och lite väl pratig. När han till slut höll på att i det närmaste välta omkull en serveringsvagn (blev visst lite ostadigt för honom?) så såg jag att en av damerna kom fram och började prata med honom. Sen var jag tvungen att gå, så jag vet inte om han var kvar eller inte, men att han på något sätt blev tillsagd tror jag är det närmaste en utkastning ur en lounge jag varit med om.

Hmmm, var detta längesen twiggs? jag tycker mig känna igen detta, denne man stod dock och halsade ur spritflaskorna innan polisen slängde ut honom.

Toppen