Nu ser jag inte hur terminologin är exakt på SAS eftersom jag inte har några poäng med utgångsdatum, men det beror på hur det är formulerat. Om det är 'utgångsdatum' då skulle jag inte tro att du kan boka på det datumet om det är 'giltigt till' så kommer poängen nog vara användbara det datumet.är utgångsdatumet för utgående eurobonus poäng till och MED det datum som anges dvs, kan poängen bokas den angivna datumet eller blir det obrukbara det datumet?
Har du möjligtvis trillat ner från EBD? Då får befintliga poäng nytt datum.Jag har upptäckt att jag har exakt 90000 poäng som går ut 2026-07-31 och blev förvånad när jag såg det. Dum fråga, men hur länge är EB-poäng giltiga? Går det att spåra just dessa poäng bakåt på något sätt? Kan inte se att jag fått in 90000 poäng vid ett tillfälle i min transaktionshistorik.
Nej, har aldrig varit EBD tyvärr Visst plockas de äldsta poängen först vid bokningar? Har svårt att se att jag skulle haft 90000 poäng liggandes orörda i flera år.Har du möjligtvis trillat ner från EBD? Då får befintliga poäng nytt datum.
Vid avbokning har jag för mig att poängen återfår sitt tidigare utgångsdatum. Så det bör vara möjligt att få "påfyllt" i ett utgångsdatum som tidigare var tömt. Under tiden datumet var "tömt" användes då yngre poäng för nya bokningar. Så ja, de äldsta poängen används först, men det är alltså de äldsta poängen som finns på kontot vid bokningstillfället.Nej, har aldrig varit EBD tyvärr Visst plockas de äldsta poängen först vid bokningar? Har svårt att se att jag skulle haft 90000 poäng liggandes orörda i flera år.
Däremot har jag hållit på med bokningar och avbokningar i flera omgångar under våren som rört just 90000 poäng och funderar på om det kan ha blivit något fel där.