Senaste nytt

Utgångsdatum för Eurobonuspoäng?

Virre888

Medlem
är utgångsdatumet för utgående eurobonus poäng till och MED det datum som anges dvs, kan poängen bokas den angivna datumet eller blir det obrukbara det datumet?

Utan erfarenhet och utan att veta till 100% så skulle jag säga att du kan nyttja poängen sista dagen på din period (som är sista giltighetsdag) men inte dagen efter.

är utgångsdatumet för utgående eurobonus poäng till och MED det datum som anges dvs, kan poängen bokas den angivna datumet eller blir det obrukbara det datumet?
Nu ser jag inte hur terminologin är exakt på SAS eftersom jag inte har några poäng med utgångsdatum, men det beror på hur det är formulerat. Om det är 'utgångsdatum' då skulle jag inte tro att du kan boka på det datumet om det är 'giltigt till' så kommer poängen nog vara användbara det datumet.

Men jag skulle inte lita på detta forum (inklusive mig själv) om det är viktigt - kontakta SAS och fråga.

• Gilla
Reactions: hco
Att poängen skulle behöva användas den näst sista i månaden ser jag som relativt osannolikt.
Med stor sannolikhet är de giltiga hela månaden ut och kan användas för att boka den sista i månaden.

Jag har absolut inget 100% säkert svar och ovan är bara en halvkvalificerad gissning på hur det "borde" vara. Men som med mycket annat, vänta inte till sista dagen med att boka!

Tittar man terminologin SAS använder står det "Point Expiring 30 June". Står inget om att de inte går att nyttja 30 Juni.

Toppen