Senaste nytt

Utbudet av mat och dryck i SAS lounger

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mikeswede

Medlem
Tycker det är väldigt tråkigt när en viktig fråga utmynnar i pajkastning. Att så totalt förakta människor som valt en annan livsstil än dig själv utan att veta bakgrunden luktar en unken elitism. Vad jag däremot kan tycka är att man bör från SAS sida försöka tillgodose bägge inriktningarna. 1 vegetarisk och 1 icke vegetarisk rätt vore ju inte så svårt.
 

igelkotten

Medlem
Jag håller med om att maten på SAS lounger verkligen skulle kunna förbättras. Jag äter hellre en god vegetarisk rätt än en tråkig kötträt - tyvärr for man ofta en tråkig vegetarisk rätt.

Väldigt (o)lustigt att göra en trådstart där TS både verkar upprörd och kränkt av utbudet, för att sedan kalla alla som inte håller med för lättkränkta. Otroligt osympatisk och hör inte hemma här - första svaret på @GOTBound s inlägg är bland det pinsammaste jag läst här på länge.
 

Abbs

Medlem
Det blir trams när man endast har en massa ”fri från” och koncentrerar sig på att vara så godhjärtade som möjligt.
Jag har inga problem att äta glutenfria produkter, men när hela sortimentet består mer eller mindre vegankost och ”alternativkost” och i tillägg så smakar det fan, så blir jag riktigt trött.
Det är väl dags att införa sockerfri dryck utan att ha kvar något vanligt alternativ eftersom någon kan ha diabetes, för att inte tala om fettfria produkter då en och annan besökare nämligen är något överviktig.
Det är hel ok om det finns sockerfri Fanta, det är helt ok att det finns glutenfritt bröd och det är helt ok att det finns vegansk falafel och fettfria smör.
Men när mer eller mindre hela utbudet ska bestå av något som verkar komma från någon kock med palestinasjal och dreadlocks, då kan man lika gärna plocka ner matbordet.

Vegansk bolognese med vegansk parmesanost……
Vad inskränkt. Så osakligt och osmakligt, tveksam du hade haft den tonen i verkligheten mellan människor. Eller jag hoppas iallafall.
 

palmen

Moderator
Denna tråd har brutits ut från "loungetråden". Ja det har kommit in anmälningar på flera inlägg.

För tillfället låter vi tråden vara öppen, men det kan vara bra att läsa forumreglerna för hur vi ska respektera varandra på forumet.

/Moderator
 
Efter en sväng in på SAS loungen i CPH så undrar man hur det är med strategin.
En massa ”sojaprodukter”, vegetariskt, veganskt, glutenfritt och allt möjligt trams.
Värst var deras veganska bolognese.

Försöker SAS locka till sig folket som limmar fast sig på vägarna?
Utbudet och variationen på maten är verkligen usel. Mer variation och framförallt varm mat tack. Gärna öl på glasflaska istället för tapp och bättre och större utbud av övriga drycker hade också varit uppskattat.
 

trskial

Medlem
Jag får hålla med antte77 i det han säger. Är själv starkt kritisk till maten som serveras på SAS lounge. Har åkt mycket med Emirates och i business och den maten som serveras i Dubai på loungen den ligger ljusår före maten som serveras på SAS lounge. Det är som att kliva in i en annan värld på loungen i Dubai med first och business biljett. Du har många varmrätter som helst att välja mellan plus kallrätter och sallad och sedan fri alkohol. Nu var det länge sedan jag var i en SAS lounge men jag misstänker att utbudet av mat är lika klent idag som för några år sedan.
 

Rickard_O

Medlem
Jag får hålla med antte77 i det han säger. Är själv starkt kritisk till maten som serveras på SAS lounge. Har åkt mycket med Emirates och i business och den maten som serveras i Dubai på loungen den ligger ljusår före maten som serveras på SAS lounge. Det är som att kliva in i en annan värld på loungen i Dubai med first och business biljett. Du har många varmrätter som helst att välja mellan plus kallrätter och sallad och sedan fri alkohol. Nu var det länge sedan jag var i en SAS lounge men jag misstänker att utbudet av mat är lika klent idag som för några år sedan.
Vilken bra jämförelse, ett statligt ägt bolag i ett land utan mänskliga rättigheter som pumpar in oändliga pengar i marknadsföring för att tvätta sitt rykte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen