Senaste nytt

Utbudet av mat och dryck i SAS lounger

Status
Stängd för vidare inlägg.

GOTBound

Medlem
Efter en sväng in på SAS loungen i CPH så undrar man hur det är med strategin.
En massa ”sojaprodukter”, vegetariskt, veganskt, glutenfritt och allt möjligt trams.
Värst var deras veganska bolognese.

Försöker SAS locka till sig folket som limmar fast sig på vägarna?
Allvarligt, jag har den autoimmuna sjukdomen celiaki [i vardagstal glutenintolerans], äter och dricker jag inte glutenfri är kost blir det direkt skadligt samt leder om vi drar det till sin spets så småningom till cancer i lymfsystemet… så nej, glutenfritt är inte trams.

Jag hade varit helnöjd om allt som serveras i en lounge faktiskt hade varit glutenfritt, eller i alla fall funnits fullgoda glutenfria alternativ av mat och dryck.
 

Rickard_O

Medlem
Det är ju för jävligt om så många som möjligt kan äta av maten!
I det stora hela handlar det ju om kostnadsbesparingar, annars hade vi ju haft 8 olika måltider varav hälften va av michelinstandard.
Nu är vi där vi är, då kan ju lika gärna så många som möjligt äta samma skit istället för att lejonparten äter samma skit.
 

GOTBound

Medlem
Då ska vi ta bort bröd eftersom du inte kan äta det?
När jag var liten hade jag kraftig allergi mot alla frukter förutom banan och bland grönsaker så kunde jag äta gurka och typ några salladsblad. Inte ens potatis kunde jag äta om den inte var tillagad.
Dags att rensa borden i loungen från mat och bara servera vatten.

Det är helt ok att det finns alternativ, men att gå in på någon ideologisk kost känns bara korkat.
Skrev jag någonting om att ta bort icke glutenfritt eller ta bort någon form av mat eller dryck överhuvudtaget?

Det var du som utryckte dig att glutenfritt är trams, varvid jag svarade på detta.
 

JacobGBG

Medlem
Det blir trams när man endast har en massa ”fri från” och koncentrerar sig på att vara så godhjärtade som möjligt.
Jag har inga problem att äta glutenfria produkter, men när hela sortimentet består mer eller mindre vegankost och ”alternativkost” och i tillägg så smakar det fan, så blir jag riktigt trött.
Det är väl dags att införa sockerfri dryck utan att ha kvar något vanligt alternativ eftersom någon kan ha diabetes, för att inte tala om fettfria produkter då en och annan besökare nämligen är något överviktig.
Det är hel ok om det finns sockerfri Fanta, det är helt ok att det finns glutenfritt bröd och det är helt ok att det finns vegansk falafel och fettfria smör.
Men när mer eller mindre hela utbudet ska bestå av något som verkar komma från någon kock med palestinasjal och dreadlocks, då kan man lika gärna plocka ner matbordet.

Vegansk bolognese med vegansk parmesanost……

Denna (brist på) nivå av diskussion passar nog bättre på Flashback.

Businessclass.com är nog inte rätt plats att få grundläggande realiteter om högst verkliga matallergier och kostval förklarad för sig.
 

Fredrik

Medlem
Det är ju för jävligt om så många som möjligt kan äta av maten!
I det stora hela handlar det ju om kostnadsbesparingar, annars hade vi ju haft 8 olika måltider varav hälften va av michelinstandard.
Nu är vi där vi är, då kan ju lika gärna så många som möjligt äta samma skit istället för att lejonparten äter samma skit.

Jag har ärligt talat en annan fråga kring maten i loungerna. Hur många äter den för att den är god och hur många gör det för att den är gratis och tillgänglig?
 

Sir Lemon

Medlem
Skrev jag någonting om att ta bort icke glutenfritt eller ta bort någon form av mat eller dryck överhuvudtaget?

Det var du som utryckte dig att glutenfritt är trams, varvid jag svarade på detta.
Broder, jag tolkar honom välvilligt och för mig är det klart vad han menar: 1. Att det är bra med alternativ och hänsyn 2. Det skulle uppskattas om det fanns vällagad mat som är icke-veganskt/glutenfritt/etc. också. Sen var han väl animerad och svulstigt sur i sitt sätt att uttrycka det. Själv tycker jag verkligen att det hos SAS Gold, efter att ha varit där tre dagar i rad, saknas vällagad mat. Hur är det hos Pontus för ex dig, som behöver alternativ? För mig, som lyckligtvis än så länge (det kommer nog behov av annat för mig också en dag) äter kött och annat utan medicinska konsekvenser, är de ett föredöme för SAS och jag delar hans kritik. Ett undantag hos SAS var köttfärssoppan igår på ARN, där jag på salladsbordet lyckades hitta en pepparrotskräm, som blev pricken över i. Den kunde de med fördel ställt bredvid soppan. Övriga två dagar lät jag bli att äta där och njöt vilstolen med en dos Hallands. ;) Kul också att de på CPH hade Mackmyra rök.
 

ante_77

Medlem
Broder, jag tolkar honom välvilligt och för mig är det klart vad han menar: 1. Att det är bra med alternativ och hänsyn 2. Det skulle uppskattas om det fanns vällagad mat som är icke-veganskt/glutenfritt/etc. också. Sen var han väl animerad och svulstigt sur i sitt sätt att uttrycka det. Själv tycker jag verkligen att det hos SAS Gold, efter att ha varit där tre dagar i rad, saknas vällagad mat. Hur är det hos Pontus för ex dig, som behöver alternativ? För mig, som lyckligtvis än så länge (det kommer nog behov av annat för mig också en dag) äter kött och annat utan medicinska konsekvenser, är de ett föredöme för SAS och jag delar hans kritik. Ett undantag hos SAS var köttfärssoppan igår på ARN, där jag på salladsbordet lyckades hitta en pepparrotskräm, som blev pricken över i. Den kunde de med fördel ställt bredvid soppan. Övriga två dagar lät jag bli att äta där och njöt vilstolen med en dos Hallands. ;) Kul också att de på CPH hade Mackmyra rök.
Saken är den att jag gjorde ett försök på deras veganska bolognese med vegansk parmesan, för andra gången på den loungen.
Att man serverar sådant är enbart för den vackra tanken och eventuellt ekonomi. Man ska profilera sig som gröna eller något annat.

Att sedan någon på det här forumet blir lite upprörda och att folk även blir sekundärkränkta och vill förpassa inläggen till Flashback är nog ändå en liten hint om att SAS har hittat rätt hos en grupp åtminstone.

På ARN brukar jag hugga en burgare på Max. Och vid nästa besök i CPH så plockar jag nog med något utifrån även där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen