Senaste nytt

Utbudet av mat och dryck i SAS lounger

Status
Stängd för vidare inlägg.

igelkotten

Medlem
Var parmesanen verkligen vegansk, eller bara vegetarisk? Sistnämnda är något som brukar märkas då parmesan normalt sett inte klassas som vegetariskt pga hur den lagras/tillverkas.

Dessutom är det ju "veganuary" runtom västvärlden, i UK t ex serverar en del restauranger vegansk menyer nu. Kanske SAS bara temporärt kör mer veganskt.
 

Rickard_O

Medlem
Det var du som startade jämförelsen med att Qatar går in med pengar i flygbolaget och således kan ha ett vettigare utbud.
Försöker du påstå att loungematen är bättre i Qatar för att man vill hänga homosexuella och har en taskig människosyn och således klarar av att servera bra mat?

Qatar försöker dölja sitt samvete genom att anordna sportevenemang och allt möjligt annat. Qatar blir inget bättre land för det och Qatar air är inget jag lägger mina pengar på eftersom jag helst undviker att föda det landet.

Fortfarande så tycker jag att SAS ska hålla sig borta från att försöka servera köttsubstitut. Vill man servera vegetariskt så bör man servera vegetariskt, vilket man även gör.
Alternativ kost finns. Frågan är om det finns något alternativ från det vegetariska.
Jag ger mig, du har rätt!
Lämnar denna diskussion nu, ha så kul!
 

LarsCph

Medlem
Frukosten tycker jag är okej och bättre jämfört med vad som serveras i SAS Plus - jag som inte äter ost tycker inte det är bra med en låda som bara har ost som pålägg. Som middag var det inget jag skulle satsa på - finns såklart alltid något att äta. Tycker det var bra om de alltid hade alternativ med kött och inte bara vegansk/vegetarisk. Som tur är finns jo andra alternativ på de flesta flygplatser.
 

LarsCph

Medlem
Vilken bra jämförelse, ett statligt ägt bolag i ett land utan mänskliga rättigheter som pumpar in oändliga pengar i marknadsföring för att tvätta sitt rykte.

Jag var i Senator Lounge i Frankfurt för ett par veckor sen - det är som att kliva in i en annan värld jämfört med SAS Lounge, riktig mat som går att äta till middag och variation med både vegetarisk och kött.
 

ekf

Medlem
Maten i SAS lounger har väl lämnat mycket att önska så länge jag haft möjligheten att besöka de loungerna. Men jag tycker nog att det är fel väg att gå att skylla bristerna på att den är anpassad efter allergier/intoleranser/övertygelser, det beror snarare på att den inte tillåts kosta något. Det går utmärkt att laga mat som passar många preferenser och behov...
 

Robert flysas

Moderator
Låser tråden tillfälligt/permanent då många anmälningar kommer in. Tråden rensad. Vänligen läs forumregler /Moderator
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen