Senaste nytt

Utbud ombord. Lokala inslag på menyn - öl.

Fick en trevlig lokal öl ombord NZ mellan SYD och AKL. :)

IMG_3046.jpg

Er der nogen som har smagt den nye SAS øl?

Provade SAS-ölen på vägen hem från San Fransisco i torsdags. Naturligtvis bättre än Carlsberg / Heineken-blasket men tyvärr imponerade den inte. Det kan också ha varit att jag var mer sugen på Champagne / rödvin. Men ville ändå prova. Jag förstår inte riktigt varför de bara har den i business. Jag såg ingen annan som beställde ölen. Förmodligen blir den inte så långlivad...

@Christian R

Det där är väl den nya ölen från Mikkeller de ska ha ombord, har för mig jag läste något rykte som sa att den skulle finnas att få tag på inom europa.
Den som serveras nu ombord på longhaul i C är en wit. Burkarna på bilden är en lager.
Röda lagern fanns när jag åkte arn-ewr-arn i helgen. Riktigt god tycker jag, och väljer den definitivt framför wit. Och väljer båda dem framför det som fanns tidigare...

Warsteiner på glasflaska med Lufthansa är alltid trevligt! Och gott!

Tycker det är roligt att bolagen kör med inhemsk öl, det blir liksom lite exotiskt då. Senast Sagres på TAP.

Således förespråkare av Pripps Blå på SAS ex-Sverige! :cool:

Nej, nej, låt oss slippa Pripps Blå eller Heineken ombord. Servera någon öl med smak och ha gärna med åtminstone en Ale av något slag.

Sidder i Doha. Qatar har nu pludselig indført 4 øl på business: Guiness, Stella Artois, Corona, og Heineken. På monkey er Foster kommet for at assistere Heineken der har haft monopol på QR siden de startede. Det er heldigvis slut nu

Provade SAS-ölen på vägen hem från San Fransisco i torsdags. Naturligtvis bättre än Carlsberg / Heineken-blasket men tyvärr imponerade den inte. Det kan också ha varit att jag var mer sugen på Champagne / rödvin. Men ville ändå prova. Jag förstår inte riktigt varför de bara har den i business. Jag såg ingen annan som beställde ölen. Förmodligen blir den inte så långlivad...

@Christian R
Med tanke på de närmast odrickbara viner som de serverar i PLUS intra-Europa så skulle jag gärna vilja se dem erbjuda detta öl istället.

Toppen