Senaste nytt

USDM Award: Det går inte längre att välja Lufthansa flygningar fr o m 2013-NOV-01

Letade lite bland lyckade bokningar och hittade http://www.businessclass.se/ovriga-...ning-bonusresor-haer-2013-a-6.html#post149742 där du har bokat ett matarflyg FRA-GOT. Jag tror inte att det är omöjligt att boka intra-EU med LH. Jag tror inte man ska få upp hoppet vad gäller att boka LH på longhaul, som är det man vill.
Jag har varit ute och shoppat lite i ett varmt New Jersey, så därför har jag hunnit svara, men du har helt rätt, det var FRA-GOT i Lufthansa C, så visst kan det gå. Resan är i maj 2014

Har precis försökt boka positioneringsflyg mellan Arlanda och Frankfurt (och vice versa) med Lufthansa för en Asien-resa i F med USDM. Jag kan se tillgänglighet på Award Traveler i business, men callcenter-agenten kunde bara se tillgänglighet i ekonomi. Även om det är korta sträckor känns det lite jobbigt att börja och avsluta resan i ekonomi. Det udda var att agenten kunde se platser i ekonomi på LH-flyg som jag inte kan se via Award Traveler. Nån som har liknande erfarenheter?

+1
Försökte få LH-flyg ner till FRA nyligen. Visades tillgång på Business, men när jag ringde USDM fanns endast Ekonomi. (Har hänt som oftast...)
ANA visade också tillgång, men det hjälptes ju inte trots att ANA verkar ha stämt mer överens med vad US har kunnat se och boka.
Så då valde jag SAS Plus istället.

Bokade med usdm idag, gick inte att boka C till MUC eller hem från FRA med LH.

Känns lite tråkigt när man reser vidare i F men vad skall man göra .. bokade en resa i oktober, då gick det att få matar flygen i C!

Toppen