Senaste nytt

USA vill lätta på inreserestriktioner i maj

Baker421

Medlem
När jag kollade med en vaccinationsklinik, med reseintyg, så var deras "Antigen, bara Antigen" och ej "Viral Antigen" som USA kräver.
Så svaret där var: ej USA med detta, utan då krävs ett betydligt dyrare PCR-test, med reseintyg...

Vilken klinik var det om jag får fråga? Jag ska till USA om 10 dagar (med Amerikanskt pass) och har inte hört tal om det här. Antigen test är ju en test för viruset, eller? Planera att testa mig hos Vaccina ...
 
D

Deleted member 30163

Guest
OT svar. Enligt uppgift i media har det producerats massor av Astra Zeneca-vaccin i USA som nu ligger och samlar damm pga att det inte är godkänt där ännu. Dessvärre så ska det tydligen vara kort "bäst före"-datum också, så om inte USA godkänner vaccinet eller gör ett undantag i "exportförbudet" i närtid så finns risken att vaccinet behöver kasseras.

vet inte hur många över 80 som hänger här var lite min poäng då några andra grupper inte blir vaccinerade, många här är nog under 65 tom. Dessutom är det stopp för AZ just nu
 

ekf

Medlem
vet inte hur många över 80 som hänger här var lite min poäng då några andra grupper inte blir vaccinerade, många här är nog under 65 tom. Dessutom är det stopp för AZ just nu
Desto tidigare vi blir klara med fas 1+2+3, desto tidigare kommer vi att kunna starta fas 4, just sayin... men nog med OT för min del.
 

Hachans

Medlem
Vilken klinik var det om jag får fråga? Jag ska till USA om 10 dagar (med Amerikanskt pass) och har inte hört tal om det här. Antigen test är ju en test för viruset, eller? Planera att testa mig hos Vaccina ...

Med de priserna låter det mer som att det är ett antibody-test, inte ett antigen.

Jag tror vi kan vara försiktigt optimistiska, men alla delstaterna har sina egna restriktioner även om de federala öppnar gränserna. Kalifornien har t.ex. karantänskrav, och vissa lokala counties har också sina egna. Det är en djungel och gäller att läsa på. Hur kul är det att sitta i Mexiko i två veckor för att sen hamna i karantän i Los Angeles en vecka till?
 

Senator

Moderator
Kennebunkport har den bästa rollen! Glöm inte det. Vi kan ta Teslan upp bara för att äta den plus en annan i Cape Porpoise på Pier77.

Ska ta med dig till Red Hook Lobster Pound så får du testa den bästa rollen i NYC.

Hur ser det ut i Maine och New Hampshire med restriktioner? Håller med att Kennebunkport var grymt!

84B79FC1-FFE8-49DE-A635-676EC1544D9C.jpeg


04DA8132-4E2B-46EB-B652-CC44B4A925A8.jpeg


425D12BA-7174-44EB-AF20-6AE4910CFC87.jpeg


DFEA7BF0-326F-4D7C-95DA-FC470C4A27E4.jpeg


C7627439-4523-421C-9305-450FCCA07A91.jpeg


D165A769-ADC7-471E-B362-CEEB954F42A8.jpeg
 

STO-ARN

Medlem
Vilken klinik var det om jag får fråga? Jag ska till USA om 10 dagar (med Amerikanskt pass) och har inte hört tal om det här. Antigen test är ju en test för viruset, eller? Planera att testa mig hos Vaccina ...
Jag ringde runt till flera både på Arlanda, men också i Stockholm. Frågade i första hand om tidsrutiner och pris, för PCR-test. Men frågade några om ifall de hade det betydligt billigare "Antigen som just Viral Antigen, då det är krav för USA" - men några sa att de ej hade Viral Antigen - bara Antigen", vad det nu betyder i klartext..? Kommer ej ihåg nån specifik klinik ang Antigen, då huvudfrågan för mig var PCR-testet...
 

sembl

Medlem
Med de priserna låter det mer som att det är ett antibody-test, inte ett antigen.

Jag tror vi kan vara försiktigt optimistiska, men alla delstaterna har sina egna restriktioner även om de federala öppnar gränserna. Kalifornien har t.ex. karantänskrav, och vissa lokala counties har också sina egna. Det är en djungel och gäller att läsa på. Hur kul är det att sitta i Mexiko i två veckor för att sen hamna i karantän i Los Angeles en vecka till?

NY är fortfarande väldigt hårda på allt. Min fru gjorde operation nyligen, och jag var tvungen att göra PCR test samtidigt som henne för att ens kunnna besöka henne dagen efter.

Hennes mamma från Texas kom några dagar innan med och satt i karantän. Testade sig på dag 4 men fick inte komma in på sjukhuset förrän PCR testet visade negativt. Snabbtestet var inte nog för out of stater. Som tur är får man oftast svar på rapid inom en timme och pcr inom 3.

Vi hade dessutom besök nu i veckan från Charleston, kompisen satt i karantän hos oss. Och dra på trissor. Polisen knackade på och kollade att hon följde reglerna. Börjar tro att det inte är så random då det nu hänt flera av våra vänner som varit out of state.
 
Toppen