Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Thornado

Medlem
Kan någon bidra med den "riktiga" ESTA hemsidan där man inte blir lurad på massa onödiga avgifter? Jag fixade ESTA via en tredjeparts hemsida för två år sedan och då betalade jag 800 kr per person för ett ESTA.

En bra sak att dubbelkolla om man är det minsta lilla osäker är ju om domännamnet på sidan man är inne på slutar med .gov
Om den gör det så kan man känna sig rätt så säker på att man är på rätt ställe.
 

Homer

Medlem

MajaKlara

Medlem
Hur noga är det med den adress man anger att man ska bo på i USA? Skaffade ESTA i april inför resa till NYC som blev inställd pga maken hade Covid. Nu ska jag till SFO om en vecka. Gäller ESTA eller måste jag ansöka på nytt med ny adress? Adress går inte att ändra på nuvarande ESTA.
 

jonten

Medlem
Hur noga är det med den adress man anger att man ska bo på i USA? Skaffade ESTA i april inför resa till NYC som blev inställd pga maken hade Covid. Nu ska jag till SFO om en vecka. Gäller ESTA eller måste jag ansöka på nytt med ny adress? Adress går inte att ändra på nuvarande ESTA.
Inte noga alls, det står en Walmart adress på min nuvarande. Hade inget hotel bokat när jag ansökte
 

pedantic

Medlem
Verkar som hela familjen landat i status "Authorization Pending", såg att det kan ta upp till 72 timmar för att få besked. Brukar man få ett mail om det blir klart innan eller måste man in och kolla själv då och då?
 

pedantic

Medlem
Verkar som hela familjen landat i status "Authorization Pending", såg att det kan ta upp till 72 timmar för att få besked. Brukar man få ett mail om det blir klart innan eller måste man in och kolla själv då och då?

Jag fick ett mail när det hände mig.
Tack @fcx! Fick precis som du ett mail 59 minuter efter betalning och status "Authorization Pending", ännu ett steg närmare Amerikat! :D
 
Toppen