Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

FilipJ

Medlem
Jag har en godkänt ESTA ansökan från september 2017. Jag ska snart till USA igen och har två frågor:

1. Måste jag uppdatera adressuppgiften i USA (hotellets adress första nätterna)?

2. Jag har flyttat (inom göteborg) sedan jag fick min ESTA godkänd, måste jag uppdatera adress-uppgifterna i min ESTA?

Har googlat lite och det verkar som att jag ej behöver uppdatera ESTAN (även hört mig för med SAS men de verkade osäkra) så tänkte att jag testar att fråga även här, så kanske jag får något klokt svar :)

Tack på förhand!
Du hade inte behövt googla, svaret står längst upp på denna sida (67) i tråden!
 

HCas

Medlem
Jag har en godkänt ESTA ansökan från september 2017. Jag ska snart till USA igen och har två frågor:

1. Måste jag uppdatera adressuppgiften i USA (hotellets adress första nätterna)?

2. Jag har flyttat (inom göteborg) sedan jag fick min ESTA godkänd, måste jag uppdatera adress-uppgifterna i min ESTA?

Har googlat lite och det verkar som att jag ej behöver uppdatera ESTAN (även hört mig för med SAS men de verkade osäkra) så tänkte att jag testar att fråga även här, så kanske jag får något klokt svar :)

Tack på förhand!

Du behöver inte uppdatera din ESTA, men du kan ändra adressen i USA om du vill. Eftersom det är valfritt är det lite oklart för mig varför möjligheten finns, men det går att göra. Din adress i Sverige kan du däremot mig veterligen inte ändra i ett godkänt ESTA.
 

P.Andersson

Medlem
Du behöver inte uppdatera din ESTA, men du kan ändra adressen i USA om du vill. Eftersom det är valfritt är det lite oklart för mig varför möjligheten finns, men det går att göra. Din adress i Sverige kan du däremot mig veterligen inte ändra i ett godkänt ESTA.
Ok , då låter jag den vara. Tack :)
 

011430121

Medlem
Jag sökte nytt ESTA idag, kommer att åka i slutet av januari.
Fick inte det OK, svaret var att detta inte betyder att jag kommer få nej på min ESTA ansökan utan svar kommer inom 78 timmar.
Tror att detta beror på att administrationen i USA som ligger nere förnärvarande.
Inga pengar har reserverats på mitt AMEX.
Har inget på mitt samvete som inte skulle ge mig ett OK på ansökan.
Har inte varit några problem förut, har fått OK inom 30 sekunder.
Någon här på BC som sökt ESTA igår eller idag och fått samma svar?
 

Mr.cake

Medlem
Jag sökte nytt ESTA idag, kommer att åka i slutet av januari.
Fick inte det OK, svaret var att detta inte betyder att jag kommer få nej på min ESTA ansökan utan svar kommer inom 78 timmar.
Tror att detta beror på att administrationen i USA som ligger nere förnärvarande.
Inga pengar har reserverats på mitt AMEX.
Har inget på mitt samvete som inte skulle ge mig ett OK på ansökan.
Har inte varit några problem förut, har fått OK inom 30 sekunder.
Någon här på BC som sökt ESTA igår eller idag och fått samma svar?

Min vän sökte för någon vecka sedan. Han skrev aldrig in sitt jobb som han hade, då det var tillfälligt. Inget direkt besked om ett godkännande inom 24h. Så han gjorde en ny ansökan, men valde istället denna gång att lägga dit information om sitt arbete och vips så blev ansökan godkänd inom någon timme. Vet ej om denna information hjälper dig, men så var det iallafall för honom.
 

srg

Medlem
Jag sökte nytt ESTA idag, kommer att åka i slutet av januari.
Fick inte det OK, svaret var att detta inte betyder att jag kommer få nej på min ESTA ansökan utan svar kommer inom 78 timmar.
Tror att detta beror på att administrationen i USA som ligger nere förnärvarande.
Inga pengar har reserverats på mitt AMEX.
Har inget på mitt samvete som inte skulle ge mig ett OK på ansökan.
Har inte varit några problem förut, har fått OK inom 30 sekunder.
Någon här på BC som sökt ESTA igår eller idag och fått samma svar?
Står såhär på sidan, så det verkar vara korrekt för tillfället.
2aa0b39a8d86384ddc92b4723eea593e.jpg
 
Toppen