toer00
Medlem
LHR har väl ändå inte TSA security![]()
Dom är rädd för IRA

Jag har också hänvisat till TSA som borde vara världsmästare på "security" tillåter att man har kvar IPad i handbagaget...
Men samma sak här, det hjälper inte...

LHR har väl ändå inte TSA security![]()
Jag har alltid rest med tilltalsnamn på biljetten med följande bolag till USA utan problem (har liknande som du i passet, dvs mitt tilltalsnamn är inte först i passet): SAS, British Airways, American Airlines, KLM, Air France, Delta Airlines, United Airlines, Lufthansa.I mitt pass är mina namn "Adam Bertil Cesar David Eriksson" och det är David som är mitt tilltalsnamn.
När jag ansökte om ESTA:n innan min första USA-resa angav jag där enbart mitt tilltalsnamn. De enda namnen som fanns med i ESTA:n var alltså David Eriksson. Att få gå ombord på SAS-planet var inga bekymmer - och jag släpptes in i USA utan en enda fråga.
Nu har jag funderat på att boka ytterligare en resa till USA, men den här gången kikar jag lite på andra bolag på grund av SAS priser. Om jag till exempel bokar en resa med United, hur är själva bokningsförfarandet? SAS policy är ju att man bokar med tilltalsnamnet, men att man anger alla sina passuppgifter i ett senare skede (med samtliga namn).
Troligtvis kan man ju diskutera eventuella bekymmer med personalen innan man går ombord, men jag skulle uppskatta att få ta del av era erfarenheter.
EDIT: En annan fundering är: hur många EuroBonus-poäng tjänar man när man reser med ett annat Star Alliance-bolag?
EDIT: En annan fundering är: hur många EuroBonus-poäng tjänar man när man reser med ett annat Star Alliance-bolag?
Säkert massor med personer, men det är omöjligt att säga att det beror på just det. Det är ju inte direkt så att de talar om exakt anledningen till att man får SSSS.Är det någon som har fått SSSS efter att de besökt Turkiet?
Är det någon som har fått SSSS efter att de besökt Turkiet?
Jag har just nu bokat en resa med mellanlandning en natt på ett hotell vid Istanbul Atatürk, funderar på om jag ska ta en mycket sämre rutt men undvika Turkiet då jag reser mycket till USA så skulle SSSS sabotera resorna framöver.