Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Har inte haft några problem vid inresan trots att jag har mitt tilltalsnamn som det andra namnet i passet.
Har däremot vid två tillfällen inte kunnat checka in på nätet när jag skall flyga med AA, får upp ett felmeddelande att namnet inte stämmer, inga problem vid manuella incheckningen.

Kom med mitt gamla danska pass från 2007 och inga problem med detta. Har inte fingeravtryck i detta passet.
Nytt ESTA från 26 mars och inga problem att använda maskinerna i Miami. Allt klart på mindre än 20 min.

esta.png

Detta var helt nytt i ESTA-ansökan för mig. Hittar ingen hjälpinformation kring avsnittet heller.

Vad tusan ska jag skriva här?

Hotellnamnet? En fysisk person har jag ju inte att ange.

Menar du kontaktinformationen? Jag misstänker att det är en dålig översättning och att de vill ha adressen du tänker bo på. Namn blir väl hotellnamnet då.

Är du inne på den officiella hemsidan där det kostar (tror jag) 14 $?
Det är lätt att hamna på en sida som "förmedlar" ESTA

Menar du kontaktinformationen? Jag misstänker att det är en dålig översättning och att de vill ha adressen du tänker bo på. Namn blir väl hotellnamnet då.
Fast byter jag till engelska står följande:

U.S. POINT OF CONTACT INFORMATION

sedan i stycket under så finns
ADDRESS WHILE IN THE U.S.

Skapar iaf förvirring för mig...

Om du håller musenpekaren ovanför de små (I)-symbolerna i övre högrekant av varje fält så får du veta hur du ska fylla i saker och ting. Ska du bo på hotell är det hotellets information du ska fylla i.

Tack @agehall Hjälpinformationen kom aldrig upp när jag håll muspekaren över i den svenska översättningen. Efter att ha bytt till den engelska och laddat om sidan så kom den upp. Hotelladressen är det som gäller för vår del! :)

Då har iaf jag lärt mig något nytt idag!

Det går också bra att skriva "Unknown" på kontaktinformation i USA och "00000" på telefonnumret. Samma gäller om man inte vet var första natten ska spenderas när man söker ESTA

Toppen