Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Mark

Medlem
Kan man registrera en ESTA application innan man vert vilken flight man ankommer med resp var man kommer bo? Som jag förstått det är denna information endast "optional". Någon som provat?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Kan man registrera en ESTA application innan man vert vilken flight man ankommer med resp var man kommer bo? Som jag förstått det är denna information endast "optional". Någon som provat?

Ja det kan du, sen uppdaterar du bara.
 

chazzie

Medlem
Kan man registrera en ESTA application innan man vert vilken flight man ankommer med resp var man kommer bo? Som jag förstått det är denna information endast "optional". Någon som provat?

Det går bra, man kan justera t.ex. adress, flightnr, avgångsstad osv. Ansökan är bunden till namn och passnummer om jag förstått det rätt, men absolut, du kan ansöka och sen komplettera med information om flight, adress osv.
 

Claes L

Medlem
Kan man registrera en ESTA application innan man vert vilken flight man ankommer med resp var man kommer bo? Som jag förstått det är denna information endast "optional". Någon som provat?
Du behöver inte uppdatera ESTA med flight och hotell, det räcker med att du anger första natten på flyg bokningen
 

Alx

Medlem
Jag har aldrig angett vare sig ankomstflygplats eller adress på mina ESTA ansökningar. Jag uppdaterar heller aldrig dessa uppgifter. Jag uppger endast detta i flygbokningen. Det har fungerat finfint ända sedan ESTA infördes.
 
M

Monkey_Class

Guest
Dum fråga kanske. Jag har två pass - kan jag söka esta för båda (inte i samma ansökan). Antar att det är passnummer och ESTA approval som är det viktiga.
 

chazzie

Medlem
Har man dubbla pass brukar det vara samma passnummer, oftast har man det för att man åker till olika länder som inte gillar varandra, men har du olika nummer så sök bara på ett, det du använder för inresa.
 

Mark

Medlem
Nej, olika pass har alltid olika nummer nuförtiden (denna diskussion är f.ö. redan avklarad i en annan tråd http://www.businessclass.se/forum/threads/många-stämplar-i-raka-rader.19065/page-3) så du måste söka en gång per pass du ämnar använda.

Personligen har jag två pass dels så att jag kan resa med ett pass samtidigt som det andra ligger på någon ambassad/konsulat i väntan på något visum och dels för att kunna ha mer utrymme för ryska stämplar dit jag åker mkt frekvent och har ett långt visum.
 
M

Monkey_Class

Guest
Så var det.
Jag sökte ett nytt för pass 2. Gick igenom direkt.
Synd bara att man inte kan ha 3 pass då det är rejält meckigt med visum hit och dit med led tider som man aldrig kan förutspå
 
Toppen