Så du erkänner och är medveten om att det är DU som gjort fel här, men du vill ändå hitta en anledning att lägga ditt ansvar och fel på någon annan?Igår reste jag GOT-FRA-LHR-LAX och fastnade i immigration där det visade sig att jag inte hade ett giltigt ESTA. (Visste att jag sökt ESTA för ett drygt år sedan i samband med resa då men hade ingen tanke på att jag bytt precis efter den resan).
Hade mina barn med med giltigt ESTA vilket enligt officern var tur för annans hävdade de att skulle skickat hem mig. Men äventyret kostade 585 dollar och fyra timmar på LAX med trötta barn.
Är förvånad att checkin-personalen släppte iväg mig på GOT. Personalen kommenterade först att det var nåt konstigt med min status men sa sen att allt var ok och släppte iväg oss. Tänkte inte mer på det då.
Givetvis klantigt av mig att inte ha ESTA men hur ser ni på ansvaret som checkin-personalen har? Kan man driva nåt mot Lufthansa som var första carriern?
Igår reste jag GOT-FRA-LHR-LAX och fastnade i immigration där det visade sig att jag inte hade ett giltigt ESTA. (Visste att jag sökt ESTA för ett drygt år sedan i samband med resa då men hade ingen tanke på att jag bytt precis efter den resan).
Hade mina barn med med giltigt ESTA vilket enligt officern var tur för annans hävdade de att skulle skickat hem mig. Men äventyret kostade 585 dollar och fyra timmar på LAX med trötta barn.
Är förvånad att checkin-personalen släppte iväg mig på GOT. Personalen kommenterade först att det var nåt konstigt med min status men sa sen att allt var ok och släppte iväg oss. Tänkte inte mer på det då.
Givetvis klantigt av mig att inte ha ESTA men hur ser ni på ansvaret som checkin-personalen har? Kan man driva nåt mot Lufthansa som var första carriern?
Jänkarna är tyvärr normalt inte heller speciellt nyanserade i fall som detta så, ja du hade tur. Köp en Trisslott eller någotTack @Hachans för din nyansering!
Får se detta som lite fina läropengar och förhoppningsvis en påminnelse till övriga att se till att ha koll på era ESTA och inte lita på att eventuella fel upptäcks vid checkin.