Senaste nytt

USA bokningar ballat ur fullständigt?

Hachans

Medlem
Nja, i just det exemplet så byter man nog hellre innan man kommer till US om man inte vill till New York först :cool:

Det du säger är helt rätt Det är same same var man byter för den största majoriteten, det som är viktigast är priset och tiderna, servicen är nog tyvärr satt lite på undantag dock om priset är nog lågt.

Ja, men så är det ju. Blir en trade off mellan pris och service, och sen lite personligt kring vad man tycker är viktigt. För mig är benutrymme det absolut viktigaste och det är jag villig att betala för! :p
 

ARN01

Medlem
Nej, att ARN eller OSL kan bli nya CPH tror jag de flesta objektivt är överens om men det är ju inte riktigt det man drömmer om heller. Att marknaden är begränsad har ju visat sig ett otal gånger. Finnairs får man ändå säga fiasko, endast säsongslinjer, om ens det, från de stora i USA, SAS flytt till CPH efter en tids försök med tex LAX, Miami och minskning på Toronto, på sätt och vis också Norwegians rekonstruktion. Men att åtminstone från ARN försöka göra ett rejält försök att skapa en hållbar marknad för en A321 eller genomtänkt slingande av A330/350 är inte mycket begärt av ett bolag på hemmamarknaden där hela Lufthansagruppen, Icelandair, TAP, AF/KLM, BA och snart Air Canada för att nämna några tillsammans garanterat har ett hyfsat antal Nordamerikaresenärer per dag.
 

maswan

Medlem
Vidare tror jag i ärlighetens namn ingen bryr sig nämnvärt om var bytena sker. Ska du åka från Umeå till typ Salt Lake City får du ändå byta två gånger. Och de allra flesta med (undantag för oss som sitter här på forumet) sätter större vikt på pris, tidtabell och service än vad som står på stjärtfenan.

UME-ARN-EWR-Salt Lake eller UME-ARN-AMS-Salt lake. Same same.
Jag hoppas att de dyker upp snarare än senare, just nu är det rätt tragiskt Ume-Taipei t ex (och senast sas.se var villig att sälja en sådan biljett var när Arlanda-Hong Kong fortfarande gick, fyrsegmentsresor är ju farliga att sälja, eller nått).
 
Nja, i just det exemplet så byter man nog hellre innan man kommer till US om man inte vill till New York först :cool:

Det du säger är helt rätt Det är same same var man byter för den största majoriteten, det som är viktigast är priset och tiderna, servicen är nog tyvärr satt lite på undantag dock om priset är nog lågt.
Håller med 100%.
Byte i US är ju värdelöst.
Plocka ut och checka in bagage igen, tillsammans med värdelösa lounger i US är ju en pina.
Kan man flyga direkt till destinationen är det ju mycket värt.
 

ARN01

Medlem
Håller med 100%.
Byte i US är ju värdelöst.
Plocka ut och checka in bagage igen, tillsammans med värdelösa lounger i US är ju en pina.
Kan man flyga direkt till destinationen är det ju mycket värt.
Det är ingen höjdare men alternativet på hemvägen, att landa tidig morgon nånstans i Europa efter en nattflygning för att vackla omkring halvdöd (alternativt missa/stressa) i väntan på ett tvåtimmarsflyg som känns som 20 är i min mening långt värre. Vid landning i USA är man ivf människa. Betackar mig för om ”tips” hur detta undviks då oavsett klass och upplägg landar jag på samma sätt varje gång. Och inte blir det lättare med åren…
 

Jannes

Medlem
Det är ingen höjdare men alternativet på hemvägen, att landa tidig morgon nånstans i Europa efter en nattflygning för att vackla omkring halvdöd (alternativt missa/stressa) i väntan på ett tvåtimmarsflyg som känns som 20 är i min mening långt värre. Vid landning i USA är man ivf människa. Betackar mig för om ”tips” hur detta undviks då oavsett klass och upplägg landar jag på samma sätt varje gång. Och inte blir det lättare med åren…
Jag tror på vägen till USA vill man nog helst flyga direkt till destinationen, men från USA är problemet mycket mindre och att få åka hem direkt efter långa benet är nog nice.

Speciellt immigration-stressen finns ju inte då (men osäker ifall man kan få väskan incheckad hela vägen om man har byte i USA på vägen hem).
 

NotRyan

Medlem
Det är ingen höjdare men alternativet på hemvägen, att landa tidig morgon nånstans i Europa efter en nattflygning för att vackla omkring halvdöd (alternativt missa/stressa) i väntan på ett tvåtimmarsflyg som känns som 20 är i min mening långt värre. Vid landning i USA är man ivf människa. Betackar mig för om ”tips” hur detta undviks då oavsett klass och upplägg landar jag på samma sätt varje gång. Och inte blir det lättare med åren…

Jag tror på vägen till USA vill man nog helst flyga direkt till destinationen, men från USA är problemet mycket mindre och att få åka hem direkt efter långa benet är nog nice.

Speciellt immigration-stressen finns ju inte då (men osäker ifall man kan få väskan incheckad hela vägen om man har byte i USA på vägen hem).
Alltså, byte i USA undviks ju helst då man åker TILL USA, då du måste plocka ut incheckat bagage där du kommer in i USA, ta den genom tullen och lämna ifrån dig den igen på bandet. På hemvägen checkar du in väskan och ser den inte igen innan du är hemma (om du åker på samma bokning förstås).

En annan fördel är att slippa US immigration innan connecting flight.
 

Jannes

Medlem
Ja, kanske formulerade mig otydligt men exakt så menade jag. Ett byte i USA på hemresan är inte alls lika stökigt, plus att inte behöve göra byte i Europa efter nattflight är trevligt.
 

ARN01

Medlem
Som en liten uppdatering på ursprungliga problemet så blev det ombokning till IAD och egen biljett dit från Denver för ett par tusenlappar. Fick tillbaka 400 för Unitedflygningen.
Annars oroande tecken från Deltaupplägget på resan tillbaka. Har blivit flyttad från en 15:30 flight till 20:15 från LAX. Detta på en resa som innan var på 19h. Resan finns fortfarande kvar som alternativ både hos SAS och Delta. Är väl antagligen inställd men än så länge finns den kvar till lägstapris på Deltas hemsida. Är den inte det så är jag rädd att SAS återigen har lägsta prio hos sin amerikanska partner. Såklart vilda spekulationer och de är ju inte med i nåt JV eller Sky Team än men är tröttsamt detta.
Fö är/var 19h kortaste alternativet aktuell dag i maj om man vill flyga SAS till Denver apropå ta sig till USA för tillfället.
 
Toppen