Senaste nytt

US Airways tillbaka med sin 100% bonus kampanj!

OBS! Om du vill ändra C award till F award på US du m Airways Dividend Miles, du kan INTE uppgradera C award till F award.
Du måste AVBOKA befintlig C award. Men award platsen går tillbaka till gemensam kvot.

Det är som jag misstänkte med andra ord. Känns inte värt det då att lägga ut ytterligare $150x2 + 20000 miles x2 för att uppgradera BKK-FRA TG C och FRA-SIN LH C (förvisso på A380). Jag intalar mig om att det kommer bara vara byggställnignar över Första klass terminalen i FRA!

Ringde för att bekräfta en bokning. De gissade att väntetiden skulle bli 15 minuter. Efter 115 minuter gav jag upp...

Jag ringde tillbaka igen och valde bara "reservations", inte "award reservations" och fick då en agent på 10 minuter. Flyget jag vill boka (SA8514 GRJ-DUR) har tillgänglighet i ekonomi på Anas hemsida. Men US Airways säger att man inte kan boka flyget då det inte flygs av SA. Ringde tillbaka på nytt och fick samma besked. Smått frustrerande.

Här om dagen då jag skulle boka min väns resa så sa jag först award reservation och fick till svar att många ringer nu försök senare. Då provade jag också att ringa tillbaka direkt och sa endast reservation och fick svar inom minuten. Dock fick de skicka vidare mig till rätt enhet men kom fram direkt. Måste säga att jag inte alls gillar det nya systemet som de har på US. riktigt jobbigt att försöka prata med en dator och man vet att man ändå kommer bli slussad till en riktigt person tillslut.

Jag brukar säga "Agent" oavsett vilket flygbolagets röstigenkänningsystem än är.
Hos United Ailrines behöver jag dock tjata 3 gånger innan jag kopplas vidare...

Två frågor:

1. När man sitter och kollar med ANA tool, och hittar en F ut men inte hem. Hur blir då transaktionen mot US Airways i miles? Dvs. F ut och C hem, vad landar notan på i miles?

2. Är det korrekt uppfattat att 100 000 (50k + 50k bonus) är det maximala antalet miles man kan klämma ur den här dealen? Sen är det antingen att vänta till nästa runda eller köpa "obonusgivande" miles om man vill upp över 100k?

1. Man måste tyvärr betala miles som om hela resan var bokad i F, även fast bara en av åtta segment är F.

2. Detta är helt korrekt uppfattat

Så till sist har jag fått bokningen biljetterade (snarare bokningarna, eftersom US envisades med att dela up dem när poängen kom från olika konton). Tog betydligt längre än vad jag räknat med, tror telefonen till US har gått 4-5h inkl väntetider. Mest störigt var dock att de inte ville boka SA-flyget jag skrev innan eftersom det flygs av SA Airlink, trots att ANA visar plats på det.

Toppen