Senaste nytt

US Airways tillbaka med sin 100% bonus kampanj!

Bör man vara orolig över att de går omkull måne?

Jag tänker inte sitta på poängen längre än nödvändigt, det är ett som är säkert. Jag tror inte det är någon omedelbar fara för konkurs men däremot undrar jag när de tänker höja antalet poäng som behövs för att utnyttja dem.

Happy days! Dags att dra på spenderarbrallorna igen! :-D

Bör man vara orolig över att de går omkull måne? Om vi ger oss in i ytterligare en global recession så finns det risk för att några flygbolag slåss ut likt efter 9/11.

Åtominstone kan vi då räkna med att mer stolar i premiumkabiner blir tillgängliga. :)

Hoppsan! Läge att toppa upp till 200.000 miles då, kanske... :)
Och med ytterligare en sådan kampanj, så blir det ju tillräckligt för två F till Oceanien, för mig och flickvännen! Vännerna i Melbourne tycker att vi ska komma dit snart...

Ni som vart med i gemet här, var nyttjar man dessa poäng på ett bra sätt? Kollade lite på LH, LX och TK här mot asien och usa. Det ser inge vidare ut. Hittade en F bland allt jag kollade, hade tidsspan över hela våren. Och när det gällde C så hittade jag lite smått på TK och LH men inget alls på LX.

Vilka bolag i Star Alliance har bra med awarsslots?
Vilka sträckor är bra?

Är det lite för högt tryck på awards över lag så att man tappar det fina med detta, det blir mer av - fixa poäng, åk nånstans om du har tur, oklart vart - grej av detta?

Bokade just en resa för en kompis över julen till Thailand och Australien exakt de dagarna jag ville, dock kanske inte de mest direkta resvägen och lite mellanlandningar på några timmar här och var. Men åker han Första klass ska han nog klara några timmar mellan flighterna. Fast själva bokningen tog fem telefon samtal och närmare fem och en halv timme telefon tid att boka.

LX är svåra att boka och det gäller att ha tur om du ska hitta några platser där, det verkar även som de ofta håller på platserna och släpper fler platser runt två veckor innan. Men med lite framförhållning har LH och TG har gott om platser året runt skulle jag säga. Var? När? Hur? hade du tänkt resa med tanke på att du inte hittar några platser i C.

Aha.

Nja, jag kollade på ganska bra direkta rutter. Typ ZHR - SFO, FRA - SIN, FRA-BKK, utresa under hösten och retur i början på 2012.

Men ok, det är leta som gäller, det är knep som dessa jag funderar över, är tex MHs AMS - KUL lina en bra asien rutt? Hur hittar man en schysst F eller C till BKK/KUL/SIN området osv.

Som Magino skrev, LH och TG släpper många F/C award platser i förväg, så att du kan planera din resa i god tid.
Men många flygbolag släpper F/C award nära avgång, då är det inte lätt att planera din resa i forvag.

Det är ocksa så att många flygbolag släpper bara 1 award plats i F. Så om du vill boka 2 F award biljetter, måste ni vara flexibla med resdatum.

Last edited:
Toppen