Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

En kanske dum fråga, men i alla fall:

Om jag avbokar två biljetter, så får jag betala 150 dollar per biljett i avbokningskostnad. Så långt på noterna är jag med, men min stora fråga är om skatter och avgifter (det jag betalt för biljetten utöver poängen) kommer att återbetalas eller om det brinner inne?

En kanske dum fråga, men i alla fall:

Om jag avbokar två biljetter, så får jag betala 150 dollar per biljett i avbokningskostnad. Så långt på noterna är jag med, men min stora fråga är om skatter och avgifter (det jag betalt för biljetten utöver poängen) kommer att återbetalas eller om det brinner inne?
Nej, skatterna får du tillbaka. Men inte bokningsavgifterna.

Nej, skatterna får du tillbaka. Men inte bokningsavgifterna.

Nu känner jag mig riktigt korkad, AHO!!!

Jag har bara betalt skatter, ingen bokningsavgift så långt ögat kan nå. Rätta en okunnig, tog fram Matrix-verktyget och slog exakt samma routing som biljetten är utställd. Från totalpriset drog jag senare bort biljettpriset och YQ. Det var exakt den summan jag fick betala per biljett. Men ingen bokningsavgift. Ska det inte vara så här, eller hade jag tur i rouletten? :cool:

Du borde ha fått betala en bokningsavgift om du inte har status hos USDM. Om du inte fick göra det är det bara att tacka och ta emot.

Nu känner jag mig riktigt korkad, AHO!!!

Jag har bara betalt skatter, ingen bokningsavgift så långt ögat kan nå. Rätta en okunnig, tog fram Matrix-verktyget och slog exakt samma routing som biljetten är utställd. Från totalpriset drog jag senare bort biljettpriset och YQ. Det var exakt den summan jag fick betala per biljett. Men ingen bokningsavgift. Ska det inte vara så här, eller hade jag tur i rouletten? :cool:

Om du bokar via svenskt nummer, tenderar de att inte debitera Award processing fee.

Ytterligare en fråga:
Måste man betala avbokningsavgiften med samma kreditkort som man betalt med eller går det bra med annat kort? Samma fråga gäller återbetalningen av skatter, dvs om de kan returnera dessa till annat kort?

Ytterligare en fråga:
Måste man betala avbokningsavgiften med samma kreditkort som man betalt med eller går det bra med annat kort? Samma fråga gäller återbetalningen av skatter, dvs om de kan returnera dessa till annat kort?

Jag har ett svagt minne om de drog summan(150 USD) från skatterna som skulle betalas tillbaka och betalade tillbaka resten men jag kan ha fel.
Andra medlemmar som har nyligen avbokat bonusresa med US miles kan säkert svara på din fråga.

När jag avbokade min resa drog de $150 från mitt kort och satte sedan tillbaka alla skatter. Skulle tippa att det beror på agentrouletten hur de gör, det enda de är konsekventa med är ju att vara inkonsekventa.

Någon som vet om det är tillåtet att ha t.ex. Paris som avreseort och Stockholm som slutdestination? Jag skulle vilja ha ett par dagar i Paris (med egen köpt biljett dit) innan jag påbörjar min awardresa från Paris till Asien men gärna komma hem till Stockholm igen på Awardbiljetten

Någon som vet om det är tillåtet att ha t.ex. Paris som avreseort och Stockholm som slutdestination? Jag skulle vilja ha ett par dagar i Paris (med egen köpt biljett dit) innan jag påbörjar min awardresa från Paris till Asien men gärna komma hem till Stockholm igen på Awardbiljetten

Det går att ha CDG som avreseort och ARN som slutdestination så länge du endast har en destination på vägen, det blir då en Open-jaw resa.
Om segmenten räcker till skulle jag rekomendera att att göra en stopover i Paris. Då slipper du spendera extra pengar på en biljett till Paris.

Toppen