Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Har fått bekräftat/godkänt routingen på vår sydamerikatur.

Sista haken är att milesen jag köpte inte kommit in på flickvännens konto ännu. Gick på 1minut för mina miles, men inte hennes alltså, lite frustrerande. Men siktar på att de kommer in före de 72h resrvationstiden utlöper.

Det är en del av syfte av tråden: Posta din lyckad bokning av bonusresor här.
Så att man kan se, när man har lyckats att få vilket flygbolags, i vilken kabinklass.
Hoppas att någon annan kan bekräfta.

Tack, har gått igenom tråden och hittat en hel del LH F bokningar till PEK dit jag ska. Men, jag har ringt idag till flera agenter och trots drällande tillgänglighet på Awardtravelr så verkar det inte finnas någon LH F ledig nån jäkla stans :( Inte heller över atlanten, men det har ju tydligen "alltid" varit så. Där lyckades jag dock boka en UA F som väl är OK i alla fall.

Verkar som att LH F nu helt är ute ur leken och att man får sikta in sig på TG, OZ och kanske någon enstaka CA F till Asien.

Tack, har gått igenom tråden och hittat en hel del LH F bokningar till PEK dit jag ska. Men, jag har ringt idag till flera agenter och trots drällande tillgänglighet på Awardtravelr så verkar det inte finnas någon LH F ledig nån jäkla stans :( Inte heller över atlanten, men det har ju tydligen "alltid" varit så. Där lyckades jag dock boka en UA F som väl är OK i alla fall.

Verkar som att LH F nu helt är ute ur leken och att man får sikta in sig på TG, OZ och kanske någon enstaka CA F till Asien.

Är det så att du tittar mer än 14 dagar bort på LH?

Tror inte det ska vara helt omöjligt. Jag förmodar att det är ca 14 dagar till du ska åka och du ser lediga platser. Kolla även i ANA för säkerhets skull. I denna tråden eller någon annan finns det länkar där det dels diskuteras att US-agenten skulle ha svårigheter med att se plaster om det bara är en, dels den sk starnet-blocking, som vad jag förstår går att komma runt om dom lägger in en förfrågan på rutten manuellt. Hinner inte botanisera just nu i trådarna men det finns tydligen knep:D

I denna tråden eller någon annan finns det länkar där det dels diskuteras att US-agenten skulle ha svårigheter med att se plaster om det bara är en, dels den sk starnet-blocking, som vad jag förstår går att komma runt om dom lägger in en förfrågan på rutten manuellt. Hinner inte botanisera just nu i trådarna men det finns tydligen knep:D

Snarare det fanns.
US agenterna är instruerad av ledningen att INTE köra Long-sell (bl a på Lufthansa/SWISS flyg).
Sedan finns det några agenter som inte förstår instruktion från ledningen och följer kundens instruktion. :p

Jag kollar endast på inom 14 dagar och det finns massor av tillgänglighet (kollar dock bara på Awardtravelr och inte på ANA) men de går inte att boka... Har försökt med flera agenter och, som AHO nämnde, försökt göra "long-sell" men inte lyckats. Har följt trådarna på FT och de verkar säga samma sak. Så det verkar eg. bara som så att man kan boka LH F numera om man har riktigt tur och hittar en klantig agent som sedan riskerar att få sparken.

Slutsatsen för mig, eftersom jag eg. aldrig kan boka resorna mer än som mest 3-4 veckor i förväg, är att jag får kolla mer på TG F för de destinationer som är aktuellt för mig (mest HKG, PEK). TG F släpper också upp en del inventory inom 14 dagar och som mest inom 7 dagar verkar det som.

Nu är ju TG F enligt mig riktigt bra, speciellt TG922/TG923 FRA<>BKK men det hade ju vart roligt att pröva nåt annat :)

Lite OT men jag undrar om hur länge kan man boka TAM flygningar?
De har First class men jag har inte sett platstillgångar länge på ANA.

Toppen