Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Kanske beror det på vilka kampanjer man har varit med på samt hur mycket man handlade för. Jag har nu missat 2 kampanjer i rad och har inte fått något erbjudande alls.

Jag har aldrig köpt US miles tidigare, bara konverterat en jädra massa Club Carlson poäng. Skulle ha handlat under senaste kampanjen, men det blev inte av.

Noterar att när jag går in på https://membership.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/buymiles.html måste jag först ange mitt namn och Dividend Miles Number, trots att jag redan är inloggad. Därefter visas texten:
"You have been specially selected to receive a 90% Bonus when you buy miles between May 1 - 15, 2012. This offer is exclusively for you and is non-transferrable"

För mig låter det som de verkligen gjort segmentering av medlemmarna. Någon mer som fått erbjudandet med 90% eller någon annan procentsats?

Har inte fått något, även om jag följer stegen som Kristoffer skriver om. Missat de senaste kampanjerna. Så det verkar vara riktat. Tycker dom borde göra tvärtom, locka oss som inte köpt på ett tag:D

Jag samt flickvännen har fått erbjudande om 90% bonus. Deltog inte i senaste kampanjen dock den som var i början av året

Intressant jag har fått erbjudande om 80% bonus på köp fram till 15 maj. Har sedan tidigare 120 000 poäng som jag ännu inte utnyttjat. Köpt vid 2 tillfällen under 100% kampanjer. Dags för påfyllning?

Inte fått något erbjudande, köpte senaste 50%+50% samt 100% i december... ska kolla tjejens konto!

EDIT:
Hon hade imte heller fått något erbjudande...

Last edited:
Hur tänker US Airways använda alla dessa pengar som de samlar ihop? Behöver de likvida medel för samgående/uppköp av AA eller vad ligger bakom? Eller är det helt enkelt så trivialt att de tjänar mer pengar på att sälja miles än de pengar de får som kompensation från andra bolag vid kvittning av bonusresor?

Toppen