Jag tänkte bränna av några miles från kontot speciellt när det börjar snackas om uppköp... Har inte provat business i asien på något bolag förutom Air China, Dragonair och Cathay Pacific så det passar ju bra att lägga några dagar i april på detta. Första gången jag bokar med US Airways dock och hittade inte någon detaljerad info på deras hemsida kring regler för bonus-routing.
Skulle detta funka?
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Har hittat bonusbiljetter via ANA på följande bolag
PEK-(OZ)-ICN-(OZ)-HKG-(TG)-BKK-(SQ)-SIN-(SQ)-NRT-(NH)-PEK
Jag har inget stopp över 24 timmar, men är det någonstans jag måste ta destination?
Tacksam för hjälp.![]()
Din resa är mellan North Asia och South&Central Asia enligt US Airways Dividend Miles award chart.
Det blir 60.000 US miles för Business class award.
Eftersom du reser mellan två zoner, kan du ha 1 stopover utöver destinationen.
Jag skulle förklara till US agent(er) att Singapore är min destination och stopover i t ex Bangkok.
Du kan du lägga till Indien, Pakistan, Nepal då de ingår i samma zon om du vill maximera flygandetnackdel är att du behöver visum.
T ex kan du använda ANA Business Jet (737 med 32 business platser) mellan BOM-NRT.
Har du 20k miles till så kan du flyga F - finns inte på alla rutter men TG BKK-NRT och OZ NRT-ICN är 2 trevliga rutter.
Tackar! Nu är allt bokat, gick jättesmidigt. Bra hjälp från Diane där jag hade råkat planera en resa in till Haneda och ut från Narita. Nu blir det in och ut från Haneda. Hon tackade så mycket för förarbetet.![]()
Det verkade som att det var mycket snabbt expedieratHur mycket åkte du på att betala i skatter och avgifter? Har för mig att det har nämnts att passage av Japan drar upp priset.