Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Går det att gå runt gränsen på 50K på något sätt (typ köpa till mig själv och sedan ha någon annan köpa från deras konto till mig)?
50K räcker inte så långt och man vet ju aldrig vad det dyker upp för framtida kampanjer (även om de hittills har kommit väldigt regelbundet).

Teoretiskt kan man köpa 50.000 miles till konto B och sedan betalar flyttar(Transfer miles) miles till konto A mot avgift.
Men jag vet inte om det är ekonomiskt dock.

Jag tänkte bränna av några miles från kontot speciellt när det börjar snackas om uppköp... Har inte provat business i asien på något bolag förutom Air China, Dragonair och Cathay Pacific så det passar ju bra att lägga några dagar i april på detta. Första gången jag bokar med US Airways dock och hittade inte någon detaljerad info på deras hemsida kring regler för bonus-routing.

Skulle detta funka?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Har hittat bonusbiljetter via ANA på följande bolag
PEK-(OZ)-ICN-(OZ)-HKG-(TG)-BKK-(SQ)-SIN-(SQ)-NRT-(NH)-PEK

Jag har inget stopp över 24 timmar, men är det någonstans jag måste ta destination?

Tacksam för hjälp. :)

Jag har inget stopp över 24 timmar, men är det någonstans jag måste ta destination?

Din resa är mellan North Asia och South&Central Asia enligt US Airways Dividend Miles award chart.
Det blir 60.000 US miles för Business class award.

Eftersom du reser mellan två zoner, kan du ha 1 stopover utöver destinationen.

Jag skulle förklara till US agent(er) att Singapore är min destination och stopover i t ex Bangkok.

Jag tänkte bränna av några miles från kontot speciellt när det börjar snackas om uppköp... Har inte provat business i asien på något bolag förutom Air China, Dragonair och Cathay Pacific så det passar ju bra att lägga några dagar i april på detta. Första gången jag bokar med US Airways dock och hittade inte någon detaljerad info på deras hemsida kring regler för bonus-routing.

Skulle detta funka?

Du kan du lägga till Indien, Pakistan, Nepal då de ingår i samma zon om du vill maximera flygandet:) nackdel är att du behöver visum.
T ex kan du använda ANA Business Jet (737 med 32 business platser) mellan BOM-NRT.

Har du 20k miles till så kan du flyga F - finns inte på alla rutter men TG BKK-NRT och OZ NRT-ICN är 2 trevliga rutter.

Din resa är mellan North Asia och South&Central Asia enligt US Airways Dividend Miles award chart.
Det blir 60.000 US miles för Business class award.

Eftersom du reser mellan två zoner, kan du ha 1 stopover utöver destinationen.

Jag skulle förklara till US agent(er) att Singapore är min destination och stopover i t ex Bangkok.

Tackar! Nu är allt bokat, gick jättesmidigt. Bra hjälp från Diane där jag hade råkat planera en resa in till Haneda och ut från Narita. Nu blir det in och ut från Haneda. Hon tackade så mycket för förarbetet. :)

Du kan du lägga till Indien, Pakistan, Nepal då de ingår i samma zon om du vill maximera flygandet:) nackdel är att du behöver visum.
T ex kan du använda ANA Business Jet (737 med 32 business platser) mellan BOM-NRT.

Har du 20k miles till så kan du flyga F - finns inte på alla rutter men TG BKK-NRT och OZ NRT-ICN är 2 trevliga rutter.

Bra tips! Har lite ont om tid denna gång bara så jag hoppar Indien/Pakistan/Nepal, F sparar jag till nästa gång. Jag är fortfarande rätt ovan businessclassresande och vill ta ett steg upp i taget. :)

Tackar! Nu är allt bokat, gick jättesmidigt. Bra hjälp från Diane där jag hade råkat planera en resa in till Haneda och ut från Narita. Nu blir det in och ut från Haneda. Hon tackade så mycket för förarbetet. :)

Det verkade som att det var mycket snabbt expedierat:) Hur mycket åkte du på att betala i skatter och avgifter? Har för mig att det har nämnts att passage av Japan drar upp priset.

EDIT: Fick svar på min fråga i annan tråd:)

Last edited:
Det verkade som att det var mycket snabbt expedierat:) Hur mycket åkte du på att betala i skatter och avgifter? Har för mig att det har nämnts att passage av Japan drar upp priset.

Ja, 26:28 säger mobilen att samtalet tog. :)

Totalt skatter och avgifter blev 103,15 USD.

Last edited:
Toppen