Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Suttit och lekt lite med ANA i helgen. Kollade upp tillgången i First från Europa till Asien i juni/juli -12. Med Swiss, Thai och Asiana verkar det finnas hyfsad tillgång, behövde inte leta. LH verkar vara helkört, eller så måste man leta ordentligt. Fredrik verkar dock hittat en F med LH i feb.

LH har stramat åt O awards även för M&M. Allt måste sättas på WL för godkännande. I praktiken gör detta att O awards för andra program än M&M blir omöjligt antar jag.

Suttit och lekt lite med ANA i helgen. Kollade upp tillgången i First från Europa till Asien i juni/juli -12. Med Swiss, Thai och Asiana verkar det finnas hyfsad tillgång, behövde inte leta. LH verkar vara helkört, eller så måste man leta ordentligt. Fredrik verkar dock hittat en F med LH i feb.

Jag hittade en enda resa med LH F och det var den som bokades. En LX F som jag såg i ANA Tool fanns inte för agenten när jag försökte boka. Som du också märkt finns det hyfsad tillgång med OZ och TG. Mitt problem att boka OZ var att det inte fanns vidare förbindelser till SIN intra-Asien. Är du inte så bunden till specifika datum kan du säkert få ihop det.

Kunde inte låta bli! :)
80.000 nya poäng härmed införskaffade.

DM_20111229.jpg

Och jag betalade givetvis med Diners = ca 2.000 EB-poäng.
Ingen idé att belasta Amex så här vid årets slut, då jag redan har fått min 2-4-1-voucher.

Last edited:
Ingen idé att belasta Amex så här vid årets slut, då jag redan har fått min 2-4-1-voucher.

Min plan är att köpa på sig poäng efter tolvslaget på nyårsafton (svensk tid) men innan EST når 2012. Då får man få US airways poängbonusen men köpet registreras inte förrän 2012! Ett litet steg mot nästa 2-4-1 voucher! Får bara se till att inte dricka alltför mycket champagne när det är dags för köpet :)

Min plan är att köpa på sig poäng efter tolvslaget på nyårsafton (svensk tid) men innan EST når 2012. Då får man få US airways poängbonusen men köpet registreras inte förrän 2012! Ett litet steg mot nästa 2-4-1 voucher! Får bara se till att inte dricka alltför mycket champagne när det är dags för köpet :)
Risky business! Själv skulle jag glömt det säkert.

Värt att testa iaf! Jag får rapportera tillbaka om några dagar hur det gick

Gör så! Kan vara värt att veta till nästa år i så fall...
Du får sätta ett gäng alarm i bra tid, så att inte champagnen ställer till det.
Vi ska ha en väldans massa gäster hemma och jag vet hur det kan bli fram på småtimmarna, så jag vågade inte chansa. :)

Mitt problem att boka OZ var att det inte fanns vidare förbindelser till SIN intra-Asien. Är du inte så bunden till specifika datum kan du säkert få ihop det.

Om du inte ogillar detur så kan du flyga så här:

Stockholm/Göteborg-Frankfurt: SAS/Lufthansa C
Frankfurt-Seoul: Asiana/Lufthansa F
Seoul-Tokyo: United F
Tokyo-Bangkok: THAI F
Bangkok-Singapore: THAI/Singapore Airlines C

Singapore-Manila: Singapore Airlines F
Manila-Tokyo: ANA C
Tokyo-Zurich: SWISS F
Zurich-Stockholm/Göteborg: SAS/SWISS C

Toppen