Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Dr. Miles

Expert
Hmm, jag får inte till det på US Airways hemsida. Måste man HA poängen innan man kan kolla routingen? Jag försöker kolla både ARN-SIN och ARN-SYD men det kommer bara upp att man inte kan boka så och kollar jag från FRA så skickas jag västerut för att komma till Singapore, vilket känns lite galet och onödigt. Nån som är lite mer haj på detta får gärna hjälpa. Vill såklart helst åka i C, särskilt till SYD :D
Du kan inte boka bonusresor med partner flygbolags flygning på US Airways webbsida. (kanske American Airlines flygning är OK numera)
 
Jag sitter och kollar lite olika rutter till Asien i first. Många tidigare medlemmar verkar åka till CDG/FRA/MUC innan det ger sig iväg, jag hittar tveksam tillgång på first från CDG/FRA/MUC-ICN/NRT/BKK i april, ingen verkar åka från LHR t.ex. någon anledning? Sen tänkte jag försöka få in TG F påvägen hem. Där verkar BKK-CDG populär tack vare A380, men dålig tillgång när jag tittar. Släpper Thai sina stolar vissa dagar innan?

Kan tilläggas att jag bara tittar på awardtravel.
 

Glenn E

Medlem
Jag försökte boka följande USDM resa igår men agenten sa att det var en ogiltig rutt:

Göteborg-Köpenhamn-Frankfurt-Bangkok
Stopover
Bangkok-Taipei-Shanghai
Destination
Shanghai-Bangkok-Rom-Köpenhamn-Göteborg

Vad kan vara fel?
Visst det blir 9 segmant.
Agenten sa att man inte kan boka Bangkok-Taipei-Shanghai-Bangkok.:confused:
Eller är det HUACA som gäller?
 
Jag sitter och kollar lite olika rutter till Asien i first. Många tidigare medlemmar verkar åka till CDG/FRA/MUC innan det ger sig iväg, jag hittar tveksam tillgång på first från CDG/FRA/MUC-ICN/NRT/BKK i april, ingen verkar åka från LHR t.ex. någon anledning? Sen tänkte jag försöka få in TG F påvägen hem. Där verkar BKK-CDG populär tack vare A380, men dålig tillgång när jag tittar. Släpper Thai sina stolar vissa dagar innan?

Kan tilläggas att jag bara tittar på awardtravel.
Skattererne bliver ret høje hvis man flyver via LHR, men hvis man vil flyve Air China F suites eller ANA F Square kan det være en mulighed. Thai flyver også B747 til LHR
 

Dr. Miles

Expert
Jag försökte boka följande USDM resa igår men agenten sa att det var en ogiltig rutt:

Göteborg-Köpenhamn-Frankfurt-Bangkok
Stopover
Bangkok-Taipei-Shanghai
Destination
Shanghai-Bangkok-Rom-Köpenhamn-Göteborg

Vad kan vara fel?
Visst det blir 9 segmant.
Agenten sa att man inte kan boka Bangkok-Taipei-Shanghai-Bangkok.:confused:
Eller är det HUACA som gäller?

Jag har märkt mer och mer US Airways agenter hänvisar till Maximu Permitted Mileage (MPM)
Om du vill flyga långt är det nog bäst att ha Japan som destination. MPM till Japan är mycket längre.

US Airways skrev:
Booking rules and restrictions

Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia, and travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.

MPM mellan Göteborg och Shanghai
Maximum Permitted Mileage
GOTSHA-YY 04MAR14

MPM EH 8128

MPM mellan Göteborg och Tokyo
Maximum Permitted Mileage
GOTTYO-YY 04MAR14


MPM EH 9697
MPM TS 6932
 

ACervin

Medlem
Skall försöka krångla mig fram och tillbaks över påsken till Sverige BNE-CPH.

1. Om jag flyger via London åker jag på de elaka skatterna där även om det bara handlar om ett flygplansbyte?

2. Har hittat en liten galen rutt som skulle innebära tre nya erfarenheter för mig (ANA, 787 och Asiana). Men frågan är om maximal permited mileage överskrids och där är en liten piruett i Asien som ser ut som man åker baklänges. Plus att jag har sett i tråden att ANA inte alltid kommer upp som tillgänglig för USDM. Vad tror ni, någon chans? Hmm, dessutom måste jag köpa en inrikes SYD-BNE för att komma hem.

BNE-BKK-OSL-CPH-VIE-NRT-PVG-ICN-SYD


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Toppen