Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Åkte Thai F från Hong Kong till Bangkok och vidare till London, var extremt nöjd med dem så du ska inte vara orolig för det.
Har du tittat på LHR, dit är det tydligen störst chans för bästa hårdvaran?

Ni som rest, några frågor:
- Spontant, vad tycker ni? Jag har inget behov av att snurra runt för mycket men någon extra flight funkar om det innebär F eller riktigt bra C.
- SIN eller HKG, tyckte som sagt om SIN väldigt mycket men inte varit i HKG. Vad bör jag väga in?
- Såg några som bokat ANA F mellan Europa och NRT men hittar inget F tillgängligt i mitten av oktober. Är det som med LH F?
- Någon av resorna blir mycket TG, bra eller dåligt? Tycker man finner blandade omdömen på BC.

Tack på förhand!

Nu har jag inte koll på vad TG använder för B747 till MUC, kan vara värt att kolla att det itne är någon av de äldre modellerna på F. Om möjligt skulle jag välja A380 från europa med TG.
Ett alternativ kan vara att försöka hitta tillgång med ANA F, de flyger till FRA från HND så det kan vara ett alternativ om du inte hittar något till/från NRT.
HND-SIN flygs med ANA Dreamliner på en av avgångarna också, ingen F ombord men C finns tillgängligt.
Har du aldrig åkt F förut kommer du trolitgvis vara väldigt nöjd, jag har gjort 2 flighter med TG F och skulle inte tveka att åka med dom igen, dom är inte top of the line, men personligen tror jag inte någon C med annat bolag kan mäta sig med TG F (möjligtvis om man får gammal hårdvara).

United har F på NRT-SIN, hvis det var mig ville jeg tage via både HongKong og Singapore, hvis du planlægger det smart kan du få næsten 24 timer i den by hvor du ikke tager stopover :)

Nedgradering-vilka möjligheter har jag till ombokning alt ersättning ?
Fick tyvärr detta med mejlen idag
DEAR PASSENGER:
DUE TO TG 614 ON 04 MARCH 2014 OPERATED BY BOEING 74R HAS TECHNICALLY BEEN UNDER MAINTENANCE
THIS MAY AFFECT THE CABIN FACTORS
AS THERE S NO ROYAL FIRST CLASS OPERATED ON THE PARTICULAR NEW AIRCRAFT.
WE HAVE ALTERNATIVELY RESERVED ON ROYAL SILK CLASS SERVICE.
MORE INQUIRY
FOR FURTHER ASSISTANCE.
THANK YOU FOR YOUR KIND ATTENTION
AND SORRY FOR THE INCONVENIENCE.
BEST REGARDS[/SIZE]THAI AIRWAYS INTL
19 FEBRUARY 2014

Du har rätt till ombokning utan extra kostnad genom US Airways Dividend Miles (inte genom THAI).

TG614 är Bangkok -> Beijing därför omfattas det inte av EU261/2004.

Nedgradering-vilka möjligheter har jag till ombokning alt ersättning ?
Fick tyvärr detta med mejlen idag
DEAR PASSENGER:
DUE TO TG 614 ON 04 MARCH 2014 OPERATED BY BOEING 74R HAS TECHNICALLY BEEN UNDER MAINTENANCE
THIS MAY AFFECT THE CABIN FACTORS
AS THERE S NO ROYAL FIRST CLASS OPERATED ON THE PARTICULAR NEW AIRCRAFT.
WE HAVE ALTERNATIVELY RESERVED ON ROYAL SILK CLASS SERVICE.
MORE INQUIRY
FOR FURTHER ASSISTANCE.
THANK YOU FOR YOUR KIND ATTENTION
AND SORRY FOR THE INCONVENIENCE.
BEST REGARDS[/SIZE]THAI AIRWAYS INTL
19 FEBRUARY 2014

Du kan ju som Dr. Miles säger kontakta USDM och få rebooking til t.ex.
TG676 till NRT i F Wed, 5 Mar 8:00am - Wed, 5 Mar 3:50pm (körs för tillfället med A380 vet ej om det är så i mars)
och sedan NH955 i C Wed, 5 Mar 5:25pm - Wed, 5 Mar 8:35pm

Last edited:
USDM personalen hittade en flygning via HKG som ersättning. så nu byttes en F till 2st F, så det vart ju bra än då till slut.
TG600 till HKG och vidare med CA112,

Har fått problem med att agenten tyckte att jag översteg tillåtna miles på föjande resa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag har satt bokning on hold, men agenten (en för övrigt väldans bra dam att ha att göra med.......kanske lite väl bra då hon rent utav känner till programmets regler ;)) sade att hon var tvungen att lägga en anmärkning om detta i bokningen. Hon bad mig därför titta på alternativa rutter, för att få ner milesen, och återkomma.
Är det HUACA, eller måste jag göra någon ändring. Vad är era erfarenheter?

Edit: Tokyo är destination och Manilla stop over.

Last edited:
Tycker det ser mest ut som "rakaste möjliga resa" för att ta sig till Tokyo och Manilla. Med tanke på att jag fick igen NRT-SIN-HND-FRA-ARN på min returresa utan stopover borde det där också gå igenom.
Har verkligen svårt att se var du skulle kunna förkorta ner resan nämnvärt med Tokyo som destination och Manilla som stopover.

Toppen