Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Om det är Lufthansa flight samma dag kan det vara värt ändå. Priset brukar ligga 8.000 SEK och uppåt.

Helt riktigt. Det blir en riktig fladder resa fram och tillbaka nere på kontinenten och det är nära förestående. Har funkat utmärkt förut.

Sitter ändå och lurar på en 50,000 + 50,000 inför senhöstens resa till Japan. Vet inte om jag ska bunkra med tanke på kommande förändringar.

Vilken av dessa är OK, eller båda?

Route 1: PVG-SFO-EWR(dest) // -CPH(stop) -FRA-PVG
Route 2: PVG-SFO-EWR(stop) // -CPH(dest) -FRA-PVG

Agentroulette kan ju koda stop/dest som de vill... men enligt regelboken, vad gäller?
Kostnaden bör väl gå att kunna klämma in på 90 kMiles, iaf enligt Route 1?

Är "//" open jaw?

Du har större chans att få igenom Route alternativ 1 eftersom EWR ligger nästan lika långt från PVG oavsett vilket håll du reser åt. Vägen över Europa med en stop over i CPH blir då inget som väcker uppmärksamhet hos en ouppmärksam US agent. Enda hindret är väl om agenten inser att det blir en jorden runt resa. Vilket ju inte är särskilt troligt med tanke på de generella geografikunskaperna på US Airways.

Risken med alternativ 2 är ju att agenten (mot förmodan) inser att kortaste vägen från PVG till CPH inte är via USA och därmed vägrar en sådan routing.

Men med US Airways agent roulette är nästan ingenting omöjligt. :D

Nej det var en miss av mig... ingen open jaw sorry! Så här ska det vara:

Route 1: PVG-SFO-EWR(dest) -CPH(stop) -FRA-PVG
Route 2: PVG-SFO-EWR(stop) -CPH(dest) -FRA-PVG

Jag skulle säga att route 1 är den enda som är laglig enligt deras regelbok. man får nämligen resa Asien-USA via europa men inte Asien-Europa via USA

Det lustiga är att USA-Europa kostar 100K i business och USA-Asien med ett stopp i Europa endast kostar 90K

Toppen