Viktige merknader ;
En award booking kan inneholde maksimalt ti segmenter .*
En stop-over er tillatt på pr reise, eller en "open-jaw" .* (Denne regelen endret fra to stopovers til en stop-over i sommeren 2010.)
Pris i bonuspoeng baseres på den dyreste besøkte regionen .*
Stop-over må være på "en partner hub" (praktiseres normalt slik).*
MPM og ruting-restriksjoner er løst håndhevet.
Du kan ikke kombinere Star Alliance- og ikke Star Allianceselskap på en booking.
US Airways vil kreve en avgift for å endre/kansellere en reiserute og refundere miles, og det er dyrt - $ 150 til $ 250, fravikes for CP.
US Airways vil kreve et obligatorisk behandlingsgebyr på alle bestillinger ($ 25 - $ 50).
Det vil koste $ 75 ekstra dersom avreisen er innen 14 fra bestilling. Dette fravikes for CP.
Agenter vil ved behov benytte seg av Star Alliance nettstedet til gjennomgang av routinger.
Etter noen komplisert reiserute er bygget, vil den bli sendt til "rate-desken". Denne prosessen kan ta alt fra 5-30 minutter eller mer.
USA vil tillate å sette reiseruter på vent, i henhold til restriksjoner gitt av andre Star Allianceselskaper. Makstid er mellom 24-72 timer, med unntak av ruter inkludert SQ-opererte segmenter, som må være "ticketed" umiddelbart.
Selv om det ikke tillatt, har flere personer blitt tilbudt RTW routinger for prisen på region-til-regionen reise. (Opplevd av undertegnede)
Agenter er generelt svært vennlige, men ikke veldig godt skolerte. Man kan få forskjellige svar og tillatelser alt etter hvem du prater med. Hvis du er misfornøyd med et svar du får, legger du høflig på. og ringer tilbake senere. Husk å være høflig, slik at du ikke får negative merknader på din PNR(booking).
Du skal ikke betale fuel-tillegg, får du oppgitt taxes på en to-legs LH-flight til 2-3000 kroner så be dem sjekke regnestykket