Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Det ska finnas vilorum i den nya loungen på Dohas nya flygplats som ska vara enorm.
Menar du kanske vilrum? ;)
P.S. För övrigt hoppas språkpolisen i mig att du menar vilrum (utan "o") då det vore lite otrevligt att förbereda flygplanen för att så många personer skall kunna dö på samma flygning...

Undvik vilorummet om du vill bli utvilad | Språkspalt | SvD
http://www.businessclass.se/forum/threads/besättningens-vilorum-hos-olika-bolag.18731/#post-266077

Jag fick följande svar från Qatar:

Vi erbjuder hotel för de flesta av våra biljetter. Men eftersom ni har en bonusbiljett så ingår det inte för er. Däermot kan ni köpa till ett hotelpaket för USD150/person och då ingår femstjärnigt hotel, visum, mat och markstransport.

Stämmer säkert, jag fick samma svar när jag ringde kontoret i Sth. Dessa rekommenderade att hotell som låg i anslutning till transithallen. Man behövde inte gå ut genom passkontrollen enligt vad agenten sa till mej. Förmodar att du också har 9 tim att slå ihjäl vid bytet från CPT på hemresan.

Det ska finnas vilorum i den nya loungen på Dohas nya flygplats som ska vara enorm.

Enligt samma agent finns del en del av loungen som är avsedd att vila i. Vad han sa till mej var att det bara är bekväma stolar och inga rum med tillgång till säng. En stol i 9 timmar tycker jag är alldeles för obekvämt så det får bli hotellvarianten.

Enligt min källa ska det gå att sova i loungen och även om man inte kan stänga in sig är det bås och det finns en vakt som håller koll på ens prylar. Man kan även beställa väckning.

Stämmer säkert, jag fick samma svar när jag ringde kontoret i Sth. Dessa rekommenderade att hotell som låg i anslutning till transithallen. Man behövde inte gå ut genom passkontrollen enligt vad agenten sa till mej. Förmodar att du också har 9 tim att slå ihjäl vid bytet från CPT på hemresan.
Exakt. Lutar åt en hotellnatt för mig också.

Toppen