Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

@spritfet, Precis samma problem med flight DOH-MEL. Finns på BAs hemsida men USDM agenten hittade den inte. Provade att ringa 2 ggr, hade dock otur och hamnade hos samma agent. Hur stor är chansen för det?

Det är inte ett problem av den typ som löstes med "Look at the YCF Inventory by pressing KW on the terminal"? Dvs det skall till ett specialkommando som varken vi eller agenterna känner till ännu?

Det har jag faktiskt provat när det gällde att agenten skulle se MH inventory. Det fungerade där. Kanske läge att prova igen.

Vad bra det hade varit om man hade kunnat boka USDM resorna själv på deras hemsida. I varje fall de enkla resorna. Det är så himla tidsödande att prata med deras agenter och kunskapen är dessutom mycket varierande, vilket kan vara både en för- och nackdel.

Agenten jag pratade med idag var väldigt tillmötesgående och var övertygad om att flighterna saknas i deras system, snarare än att platserna saknas. Drog till med "YCF inventory" och han hade redan koll på det. Fick emellertid ett bokningsnummer och han har tagit ärendet vidare, jag ska återkomma sent ikväll eller i morgon.

To be continued...

Agenten jag pratade med idag var väldigt tillmötesgående och var övertygad om att flighterna saknas i deras system, snarare än att platserna saknas. Drog till med "YCF inventory" och han hade redan koll på det. Fick emellertid ett bokningsnummer och han har tagit ärendet vidare, jag ska återkomma sent ikväll eller i morgon.

To be continued...

Då var bokningen klar :) Efter samtal i morse såg agenten att det låg en request på att låsa upp 2st C-biljetter hos Qatar, bad mig återkomma under dagen. När jag kollade flighterna på BA hade det försvunnit 2 platser i vardera riktning, så ringde upp USDM och de hade mycket riktigt hamnat hos mig.

Grattis till bokningen!
Hoppas andra agenter lär sig att bli lika service minded, som den du fick. När man i framtiden bokar någon bonusresa med QR-flighter, så får man väl be agenten att försöka låsa upp platserna som man har hittat hos BA.

Jag bokade idag två platser med Qatar ARN-CPT i C och det fungerade enligt vad som BA hemsida visade och agenten hittade platserna med en gång. Platserna försvann också från BA hemsida efter bokningen.

Ja jag vet att jag gnällt över arbetsvillkoren hos Qatar tidigare men samtidigt är jag lite intresserade av att prova på bolaget. Så när det inte fanns några platser på annat sätt så får jag väl krypa till korset även om det blir avkall på mina principer.

Normalt så brukar man ju få gratis hotell om man åker C och har en transfertid över 8 timmar i Doha. Är det någon som vet om det även gäller med awardbiljetter? Finns det övernattningrum i deras nya lounge?

Normalt så brukar man ju få gratis hotell om man åker C och har en transfertid över 8 timmar i Doha. Är det någon som vet om det även gäller med awardbiljetter? Finns det övernattningrum i deras nya lounge?

Jag fick följande svar från Qatar:

Vi erbjuder hotel för de flesta av våra biljetter. Men eftersom ni har en bonusbiljett så ingår det inte för er. Däermot kan ni köpa till ett hotelpaket för USD150/person och då ingår femstjärnigt hotel, visum, mat och markstransport.

Toppen