Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

I och med att det är ett tag till du ska flyga kan du ju alltid sysselsätta dig med att försöka hitta ett mönster i om det öppnas nya platser när avgång på andra CX-flighter, alternativt på andra sträckor ex-HKG, men då måste du å andra sidan betala ombokningsavgift.
Bra tänkt. Probleme är dock att avresan är tre veckor innan denna flight och inga ändringar är tillåtna efter resan påbörjats. Jag vill minnas att Cathay släpper flera platser 1-2 veckor innan avgång. Men man vet aldrig. Definitivt värt att hålla koll.

Har hittat platser till Hong Kong i first, BA dit och CX hem, och tänkte därför boka. Jag har poängen på två olika konton, mitt och sambons.

1. Kommer det att bli problem vid bokningen att poängen är på två konton?
2. Kan jag lita på KVS när det gäller platstillgång?

Två konton har historiskt sett inte varit något problem iaf.

KVS brukar väl ha rätt, men som vanligt, det är bara programmet du bokar genom som vet med 100% säkerhet om de tycker det finns plats eller inte.

Jag har gjort tre USDM bokningar efter att ha letat platser på BA hemsida. Där har det stämt. Förutom att jag var tvungen att använda tipset "Look at the YCF Inventory by pressing KW on the terminal" för att de skulle få upp MH. Kändes lite konstigt att läsa upp den meningen över telefon till USDM agenten, men det fungerade.

Jag har gjort tre USDM bokningar efter att ha letat platser på BA hemsida. Där har det stämt. Förutom att jag var tvungen att använda tipset "Look at the YCF Inventory by pressing KW on the terminal" för att de skulle få upp MH. Kändes lite konstigt att läsa upp den meningen över telefon till USDM agenten, men det fungerade.

Håller med, BA stämmer väldigt bra. Dom verkar däremot ha lärt sig "Look at the YCF Inventory by pressing KW on the terminal" när jag bokade för ca 2 veckor sedan, eftersom dom hittade på JAL F och MH F:)

Har problem med att boka Qatar Airways, USDM agenten hittar inte följande flighter:

QR1369 DOH-CPT 22NOV 01:25-10:15
QR1370 CPT-DOH 06DEC 12:45-23:30

Dessa finns både på Qatars hemsida och BA award search (med 4platser lediga).
Agenten kan inte ens se flighten och hänvisar till oneworld.com som visar via JNB, men har ett filter 06:00-22:00... så inte undra på att han inte ser flighten.

Ringt det svenska numret två gånger nu men samma visa...

Någon som har tips?

Någon som har tips?
När flygen går inom någon timme efter midnatt ska USDM agenten söka som om de flög dagen innan. DVS ska flyget avgå den 3 september 01:00 kommer det upp på agenternas skärm som om det avgår sent kvällen den 2 september. Men detta skulle inte förklarar varför de inte hittar CPT-DOH flyget i.

Jag hade samma problem på Qatar flygning mellan Bangkok och Doha.
Det fanns gott om platser enligt British Airways webbsida men USDM agenter sa att det inte finns någon plats.

När flygen går inom någon timme efter midnatt ska USDM agenten söka som om de flög dagen innan. DVS ska flyget avgå den 3 september 01:00 kommer det upp på agenternas skärm som om det avgår sent kvällen den 2 september. Men detta skulle inte förklarar varför de inte hittar CPT-DOH flyget i.
Ok tack, jag testade men flighten finns inte i deras system... mycket märkligt

Ok tack, jag testade men flighten finns inte i deras system... mycket märkligt
@spritfet, Precis samma problem med flight DOH-MEL. Finns på BAs hemsida men USDM agenten hittade den inte. Provade att ringa 2 ggr, hade dock otur och hamnade hos samma agent. Hur stor är chansen för det?

Toppen