Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygavståndet av Stockholm-(BA)-London-(BA/JL)-Tokyo-(JL)-Jakarta-(MH)-Kuala Lumpur är 11.203 miles och MPM+25% av Stockholm-Kuala Lumpur via Trans Siberian route (TS) är 13.192 miles så bör det vara giltig routing.

STOKUL-JL 27JUL14

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
GI M 5M 10M 15M 20M 25M

MPM EH 7962 8360 8758 9156 9554 9952
MPM TS 10554 11081 11609 12137 12664 13192

Alla Japan Airlines Boeing 777-300ER har numera senast version av First class/Business class så man kan flyga två långa flygningar i First class.

Har för mig att man kan starta resan med USDM award på t.ex. TXL och avsluta på DUS (dvs i samma land) utan att det räknas som open-jaw eller är jag ute och cyklar (hittar inte var jag läst det)? Är det någon som kan bekräfta det?

Har för mig att man kan starta resan med USDM award på t.ex. TXL och avsluta på DUS (dvs i samma land) utan att det räknas som open-jaw eller är jag ute och cyklar (hittar inte var jag läst det)? Är det någon som kan bekräfta det?

Jeg prøvede noget lignende, dog med Dublin og Helsinki.Den kunne ikke billeteres - men det var med henvisning til MPM.

Det står i alla fall inte i USDMs Membership Guide. Där står det "cities".

US Airways Dividend Miles skrev:
Open jaw travel (flying to one city and returning from another) is not permitted when an en route stopover is included in the award itinerary. The distance between the 2 open jaw cities cannot exceed the distance of the outbound or return trip. Itinerary restrictions may apply.

Rant ON
Arghhhhhh, 2 timmar i telefon och väntar fortfarande på att skatterna ska beräknas, strök BA flyget för det blev löjligt dyrt
Rant OFF

2xRANT, nu bröts samtalet efter 2:15

Last edited:
Rant ON
Arghhhhhh, 2 timmar i telefon och väntar fortfarande på att skatterna ska beräknas, strök BA flyget för det blev löjligt dyrt
Rant OFF

2xRANT, nu bröts samtalet efter 2:15

:( :mad:
Hvor meget blev skatterne med BA? Betalte omkring 450$ for 2 longhaul, 1 shorthaul og 2 transfer på LHR og synes selv det var ret ok.

Btw. Oplever næsten aldrig kør når jeg ringer mellem 22:00-01:00 CET.

850+ (inkl apd) och då var det bara ett BA segment med LHR-FRA i Y :mad:

Det är inte bara British Airways bränsletillägg som är hög. Även flygplatsskatter i Storbritannien.

Lite OT.

United Kingdom Passenger Service Charge (UB, inte APD) kostar numera ca 15,80 GBP per gång när man landar/avgår till/från flygplatser i Storbritannien.
Byte i London båda riktningar innebär att det kostar ca 63,20 GBP (ca 700 SEK).

Om man vill minimera summan av skatter på bonusresor, det är nog bäst att undvika byte i Storbritannien.
http://www.businessclass.se/forum/b...ub/6308-air-passenger-duty-uk.html#post232634

Toppen