Senaste nytt

Upprörda känslor vid övervikt på Arlanda - polis tillkallad

ulagun

Medlem
Några år sedan nu.
Manila- Boracay Phillippine Airlines. 20 kilo tillåtet. (Vilket även framgick på biljetterna)
Avresa från Boracay hade satt in mindre maskin, ATR tror jag och ändrat vikten incheckat bagage till 8 kilo per person. Allt däröver fick vi betala övervikt för, men som kompensation blev väskan prioritytaggad.
Har nog aldrig sett så många rent ut fly förbannade människor. Äldre australiensisk man var ytterst nära hjärtinfarkt.
Vakter fick tillkallas för att försöka lugna ned oss.
Byltade på oss så mycket vinterkläder (ämnade för hemresan Sverige) vi någonsin kunde och fyllde fickorna med prylar.
Blev lindrigt sagt svettig flygning.
 

ZZZebra

Medlem
Några år sedan nu.
Manila- Boracay Phillippine Airlines. 20 kilo tillåtet. (Vilket även framgick på biljetterna)
Avresa från Boracay hade satt in mindre maskin, ATR tror jag och ändrat vikten incheckat bagage till 8 kilo per person. Allt däröver fick vi betala övervikt för, men som kompensation blev väskan prioritytaggad.
Har nog aldrig sett så många rent ut fly förbannade människor. Äldre australiensisk man var ytterst nära hjärtinfarkt.
Vakter fick tillkallas för att försöka lugna ned oss.
Byltade på oss så mycket vinterkläder (ämnade för hemresan Sverige) vi någonsin kunde och fyllde fickorna med prylar.
Blev lindrigt sagt svettig flygning.

Flög ni på Caticlan eller Kalibo? När jag flugit på Caticlan så har det varit strikt 10 kg och inte ens möjligt att ta med mer bagage. Inte ens mot betalning. Men det är ju för att banan varit så kort, de förlängde ju banan för bara ett par år sedan och tror det är först då som de kunde flyga med jetkärror. Innan dess bara propeller av diverse modeller och även rätt udda fåglar ibland.

Kalibo har ju haft jet länge och där har det varit "normal" bagageranson.

Men oavsett så borde det givetvis stå rätt på biljetten.
 

ulagun

Medlem
Flög ni på Caticlan eller Kalibo? När jag flugit på Caticlan så har det varit strikt 10 kg och inte ens möjligt att ta med mer bagage. Inte ens mot betalning. Men det är ju för att banan varit så kort, de förlängde ju banan för bara ett par år sedan och tror det är först då som de kunde flyga med jetkärror. Innan dess bara propeller av diverse modeller och även rätt udda fåglar ibland.

Kalibo har ju haft jet länge och där har det varit "normal" bagageranson.

Men oavsett så borde det givetvis stå rätt på biljetten.

Stämmer.
Flög in på en flygplats, blev ombokade och flög ut från en annan som verkade klart mer "primitiv".
Men måste nog till österländskt filosofiskt tänkande för att få ihop logiken att en bana som är så kort att endast mindre flyg kan landa/starta (vårt fall en ATR av någon äldre årgång) och med max 8-10 kilo bagage/pax plötsligt av någon okänd naturkraft förlängs bara för man betalt hutlöst pris för 10-12 kilo övervikto_O
 
Det var Pegasus, jag var där... Dock vet jag inte om Pax endast skulle till IST eller vidare...
Jag upplever att Sabiha-Gökcen-flygplatsen (Pegasus hubb) i Istanbul överlag har mycket gräl och höjda röster, jag har bevittnat flera fall där passagerare har varit mycket arga på personalen. Jag vet inte vad det är med klientelen som flyger till/från den flygplatsen.
 
Toppen