Senaste nytt

Upprörda känslor vid övervikt på Arlanda - polis tillkallad

Valley

Medlem
Läser att en familj blivit mycket upprörd på Arlanda idag då de blivit tvugna att betala övervikt för sitt bagage. De ska ha slängt pengar omkring sig och kvinnna i familjen ska visst ha svimmat, enligt AB. Hur upprörd brukar du bli när du får betala för övervikt?
Arlanda: Kaos under bagagebråk | Nyheter | Aftonbladet

Sist det hände blev jag bara trött. LH hade accepterat vikten utan problem på utresan. Men inte när jag skulle tillbaka.
Nu blev jag som skrevs inte upprörd. Betalade EUR 50 och såg glad ut. Trots allt var det mitt fel.
 

Valley

Medlem
Ja, Turkish incheckningar :p
En gång, på ett nattflyg, var det en som hävdade vid planet att hon fått bekräftat att en stor parabolantenn skulle med som handbaggage.
Jag fattar dock inte hur tusan man passerar säkerhetskontrollen med något platt på 70cm i diameter, utan att någon hejdar en.
Eller säljer de paraboler airside på ARN? :S

On topic: Bara att betala o knyta handen i fickan - läropengar :)

och för en annan snor man tandkrämstuber. Men vem har sagt att livet skulle vara rättvist .......
 

micsjo

Medlem
Ja, det är fördomsfullt. Jag utgår från att du inte var på plats.

Eller erfarenhetsbaserat?

Inrikes I Turkiet med TK är en upplevelse i incheckningen. Allehanda bohag förutom vanligt baggage och absolut ingen kö-ordning alls. Men det är inte ett "turkiskt" problem. Det är vädligt vanligt öht. Inrikes i Kina? Hönsburar innen i kabinen som handbagage. Singapore Airlines - CPH - Singapore - med hela flyget fullt med flyttande familjer (eller inte flyttande - bara väldigt mycket baggage i kartonger och en incheckning som tar tre timmar för att inte tala om security där massor med hoptejpade kartonger som handbagage ska öppnas och gås igenom...)
 
Toppen