Senaste nytt

Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

Flög nu i lördags från Split och ingen SkyTeam-logga. Inte heller korrekt godis (Haribo-björnar i menyn, men det serveras fortfarande Gott & Blandat). :)

Dock var det första gången som jag fått mitt bagage först av alla (eller bland de första) när jag fått en "Priority"-tagg på väskan. Beror nog snarare på att vi bara var 8 personer i SAS Plus än övergången till SkyTeam, men jag hade ändå räknat med att få mitt bagage bland de sista som vanligt (beror nog på att jag checkar in mitt bagage tidigt).

Vah, man får Gott och Blandat? Får vinka ner CC på direkten, serveringen annars lite klen såhär intra-Scand…
IMG_5442.jpeg

Framgång på OSL-LHR! Kommer sakna denna, Haribo är okej men lite tråkigt.

Något överraskande kunde frugan checka in 3 bagage (EB silver) och jag 4 (EB guld) på ARN SAS flighter i ekonomi. Enl app, hemsida och regler har vi 2 resp. 3 incheckade bagage.

Flög AMS-CPH och vidare till Stockholm i går, lördag. I problem med fast track. Det enda lilla strulet var att man var tvungen registrera Eurobonuskortet manuellt vid inpassering i KLM-loungen, de elektroniska grindarna funkade inte. Problemet verkade var känt, "aha, SAS, gå till disken" var reaktionen.

Om man gillade de klassiska blå boardingkorten i Wallet så får man de fortfarande om man flyger med annat FFP än EuroBonus.

Imorgon är det dags att prova SAS som Flying Blue. Eftersom jag redan återkvalat till EB krediteras resten av årets flygningar till Flying Blue eftersom de har rollover på XP upp till en viss gräns vilken jag inte når så ger en bra skjuts på nästa års kvalificering.

Flög AMS-CPH och vidare till Stockholm i går, lördag. I problem med fast track. Det enda lilla strulet var att man var tvungen registrera Eurobonuskortet manuellt vid inpassering i KLM-loungen, de elektroniska grindarna funkade inte. Problemet verkade var känt, "aha, SAS, gå till disken" var reaktionen.
Hade exakt samma erfarenhet på CDG tidigare i veckan, men det löste sig direkt i alla fall.

För min del fungerade både fast track och tillgång till KLM-lounge 25 utan bekymmer i söndags, med en SAS Plus biljett.

Toppen