Senaste nytt

Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

Tegel funkar även bra! Receptionisten var medveten om att det var första dagen för SAS och släppte manuellt in mig även fast QRscannern lös rött. Två helt OK lounger som mer eller mindre mäter sig med Senator, med plusset att en av dom ligger vid A-gatesen. Antar att loungerna finns avhandlade i andra delar av forumet så skippar en mer utvecklad recension än så.

Vill tillägga att fast track fungerade utan gissel (till skillnad för dom första typ 2 åren efter öppnandet av BER) så generellt skulle jag säga att fr.om. idag är det fortsatt bra att flyga SAS från BER.

Ett par rollups. Någon skylt som är uppfräschad. Annars tänker jag att det är sömnigt som skall in på vågrätt 3.

Attachments

• IMG_1615.jpeg
    IMG_1615.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 326
Sitter på SK501, CPH-LHR och det var ingen prio boarding. Jag har för mig att någon hade en teori om att det skulle funka bättre i SkyTeam, eller var det Fast Track?

Fast Track på CPH levererade som vanligt.
OT: fortfarande inga automater i passkontrollen

Kaptenen hälsade välkommen till denna ”SAS och Star Alliance flight” och meddelade 15-20min tarmac delay på grund av traffic.

Inget nytt än så länge alltså.

Sitter på SK501, CPH-LHR och det var ingen prio boarding. Jag har för mig att någon hade en teori om att det skulle funka bättre i SkyTeam, eller var det Fast Track?

Fast Track på CPH levererade som vanligt.
OT: fortfarande inga automater i passkontrollen

Kaptenen hälsade välkommen till denna ”SAS och Star Alliance flight” och meddelade 15-20min tarmac delay på grund av traffic.

Inget nytt än så länge alltså.
Den flighten går väl från D100-gates? Där brukar SAS skanna boarding pass in till Gate-loungen och därefter göra boarding till planet. Prioboarding är svårt (men inte omöjligt) att åstadkomma där. Man får hänga vid dörren till jetbryggan inne på gateloungen för att hinna med prioboardingen. Senast i söndags för mig krävdes det att jag fick stånga mig förbi en massa människor - kände mig riktigt oskön.

Den flighten går väl från D100-gates? Där brukar SAS skanna boarding pass in till Gate-loungen och därefter göra boarding till planet. Prioboarding är svårt (men inte omöjligt) att åstadkomma där. Man får hänga vid dörren till jetbryggan inne på gateloungen för att hinna med prioboardingen. Senast i söndags för mig krävdes det att jag fick stånga mig förbi en massa människor - kände mig riktigt oskön.
C28 så alla stod i gången och när boarding började fick vi gå igenom gaten (där alla sittplatser är) direkt till planet. Vore ju vettigt att släppa in folk i gaten så man kan sitta och vänta på boarding istället för som nu blockera hela gången.

Något som är nytt (men väl nämnts tidigare) och väldigt positivt är att poängen trillar in ungefär samtidigt som hjulen träffar landningsbanan.

Toppen