Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flyger hem med SK 946 I morgon lördag, kan någon snäll person kolla hur det ser ut? Har inte fått ja eller nej från OT ännu...

A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 R/0 Y/9 S/9 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/9 N/9

Ganska öppet, tveksamt om du får uppgradering om vår teori om att det handlar om betalade op-ups...

A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 R/0 Y/9 S/9 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/9 N/9

Ganska öppet, tveksamt om du får uppgradering om vår teori om att det handlar om betalade op-ups...

MIn erfarenhetsmässiga men helt ovetenskapliga tolkning av SAS bokningsklasser i ekonomi är att om Q och H-klass är så öppna som nu, så finns det ganska många platser lediga. Finns det inget under M-klass så är det fullbokat, eller nära fullbokat i ekonomi. E-klassen stängs aldrig utom i de fall då hela planet är fullt så att det finns risk för att man måste bumpa passagerare. Hoppas det kan vara lite lite hjälp iallafall.

Man ska inte dra för höga växlar på dessa teorier. Det är inte mer än teorier. Utan att någon träder fram och avslöjar hur det egentligen fungerar så ska man nog se det som slumpmässigt. Jag har fått igenom OTs när det inte varit överfullt i M, så det är ingen garanti att det blir ett nej.

Man ska inte dra för höga växlar på dessa teorier. Det är inte mer än teorier. Utan att någon träder fram och avslöjar hur det egentligen fungerar så ska man nog se det som slumpmässigt. Jag har fått igenom OTs när det inte varit överfullt i M, så det är ingen garanti att det blir ett nej.

Håller helt med, man kan inte mer än spekulera :)

Något OT kanske, men hör lite hit. Har som sagt bokat ARN-ORD och EWR-ARN i december, med SK. Bokat OT, och kollar tillgången dagligen. Än så länge bra med plats i hela planet (båda två), så jag börjar funderar kring plan B, dvs. uppgradera med poäng.

Är den enda framgångsfaktorn här att det ska finnas plats i främre kabinen? Alltså om det finns 10 platser i C eller Y och jag säger till i incheckning att jag vill köpa mig framåt en liten bit eller en lång bit, kan jag då räkna med ett Ja där, förutsatt att inte minst 10 andra som potentiellt har högre EB-status också vill göra samma sak (jag=statuslös)? Förutsatt att economy inte är fullt alltså. Tänkter jag rätt?

Ja just det, det behövs ju såklart också.

Kan man själv välja att avstå från catering tro? Hemresan tänker jag på, vill mest sova. Alltså om det finns plats - men ingen mat, går det att deala med dem, kan det gå tro?

Catering brukar inte vara ett problem på SK-longhaul enligt min erfarenhet. Se till att vara på flygplatsen som din longhaul utgår ifrån i god tid så brukar det lösa sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen