Uppgradering med Optiontown

Blev OT uppgraderad på CPH-HAM 29 april. Hade tidigare fått svar att den skulle återbetalas inom 4-5 dagar efter begäran om redund via sajten. Minst sagt märkligt. Fler som fått igenom OTuppgraderingar efter den 27e?

Ja, OT har ju inte slutat sälja, bara SAS som slutat länka till OT från sas hemsida. Och OT har ju tillgång till PNR-systemet för att leta upp flighter, så de kan ju fortsätta sälja så länge de vill. SAS verkar också fortfarande tilldela platser till OT ca 4 dagar innan avresa, men förr eller senare kommer SAS sluta med detta. Om OT slutar sälja vid det tillfället vet ingen, de kan mycket väl köra på och sälja, trots att ingen någonsin blir uppgraderad.

Baserat på vad jag läser ovan är mitt intryck att det är mindre troligt att en OT för en USA-resa 1-5 maj kommer gå igenom. Skulle ni säga att det är värt att lägga ut 572+576 EUR i ren spekulation att det finns möjlighet att OT faktiskt fortfarande går igenom, eller är det helt kört, i så fall onödigt att ligga ute med pengar (och potentiellt behöva lägga energi för att få tillbaks dem)? Läget verkar ju vara minst sagt oklart..

karho skrev:Baserat på vad jag läser ovan är mitt intryck att det är mindre troligt att en OT för en USA-resa 1-5 maj kommer gå igenom. Skulle ni säga att det är värt att lägga ut 572+576 EUR i ren spekulation att det finns möjlighet att OT faktiskt fortfarande går igenom, eller är det helt kört, i så fall onödigt att ligga ute med pengar (och potentiellt behöva lägga energi för att få tillbaks dem)? Läget verkar ju vara minst sagt oklart..Klicka för att utvidga...
Hade jag varit du hade jag lagt in en OT med kreditkort med förhoppning om att den går igenom. Med tanke på att det är relativt kort tid tills resan är planerad kommer du ju inte behöva ligga ute med pengarna särskilt länge om OT inte går igenom.

Det går ju även att börja med OT på utresan och avvakta resultatet.

Nu kan man försöka uppgradera sig på den nya SAS-sidan. Jag testade med SK963 den 12 juni samt SK964 den 25 juni men fick "We are sorry, we have no space available". Trist! Via OT hade man i alla fall hoppet vid liv lite längre...

flygahitochdit skrev:Nu kan man försöka uppgradera sig på den nya SAS-sidan. Jag testade med SK963 den 12 juni samt SK964 den 25 juni men fick "We are sorry, we have no space available". Trist! Via OT hade man i alla fall hoppet vid liv lite längre...Klicka för att utvidga...

Fick samma meddelande på SK1417 och SK0953 i November, så alla flighter kanske inte är synkade än?

JohnR skrev:Fick samma meddelande på SK1417 och SK0953 i November, så alla flighter kanske inte är synkade än?Klicka för att utvidga...
Hoppas att det är så, jag får det på alla jag testar med. Inte har det kommit några pengar från OT än, det är 5 bankdagen i dag.

Känns som det är fel på systemet, jag får "No space available" på alla pnr jag testar på...

Henrico skrev:Känns som det är fel på systemet, jag får "No space available" på alla pnr jag testar på...Klicka för att utvidga...
jag testade en flygning om ett par veckor Arlanda-Riga

lägsta möjliga bud är 500 sek per sträcka, alternativt 5000 eb poäng

Blev nyss uppgraderad till PLUS (nekad C) på CPH-IAD nu på lördag den 30:e. Optiontown verkar kämpa på fortfarande... vilken soppa.

Lite sura Ryan Air vibbar över hela budgivningsprodukten, samtidigt som man måste ge dem att det är ett rättvist system. Högst bud får uppgraderingen.

Det har blivit tyst här nu när PlusGrade gått igång. Inga som har fått igenom några OT idag/igår?

peng skrev:Det har blivit tyst här nu när PlusGrade gått igång. Inga som har fått igenom några OT idag/igår?Klicka för att utvidga...

Jag har en pending för resa på söndag, återkommer med utfall.

Back