Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Palmwell

Medlem
Fick besked av Tallinn idag att alla OT uppgraderingar som går igenom sedan igår är ogiltiga...
Någon som har erfarenhet av hur det funkat i praktiken? Information och verklighet brukar ju sällan hållaihop hos SAS...
 

Agö

Medlem
Fick besked av Tallinn idag att alla OT uppgraderingar som går igenom sedan igår är ogiltiga...
Någon som har erfarenhet av hur det funkat i praktiken? Information och verklighet brukar ju sällan hållaihop hos SAS...
Upplagt för strul. Men vet Tallinn verkligen något om detta?
 

Johanna

Medlem
Frågade inte om det men när jag uppgraderade idag frågade jag vad hon trodde om mina kommande väntande önskemål hos OT. Hon trodde inte det skulle ske. Jag måste ringa dom på måndag. Skulle vilja ändra min bokning till plus nästa söndag men då det ligger en OT på samma känns det oroligt. Tycker det är lite för mycket osäkert kring bytet.

Verkar konstigt att OT kan godkänna utan SAS är med på noterna. Det måste väl ändå deras gamla ök reglera?
 

nollbit

Medlem
Vill bara påpeka hur oändligt dåligt jag tycker SAS hanterat detta. Vad händer med alla kunder som inte vet om att Optiontown inte längre gäller? De har budat för uppgraderingar i, säg, höst och får ingen information om att de lånat ut pengar för ingenting. Det är ju inte så att SAS har mailat ut nån info till alla som gett pengar till OT.

Jag fattar att SAS avtal med OT säkert är uselt, men det är ju inte kundernas fel. Det borde inte heller vara deras problem.
 

Jensik

Medlem
Märkligt att varken SAS eller OptionTown har gått ut med någon ordentlig information om detta.
Går man in på Optiontown Offers Upgrade Travel Option - Enjoy Unique Travel Options! (testade för någon minut sedan) så finns fortfarande SAS med!

OT1.png


Jag testade för skojs skull att försöka söka på en bokning jag har med SAS nästa vecka.
Tydligen är Optiontown fortfarande den officiella partnern för SAS :)

OT2.png


Lyckligtvis kommer man inte så långt att man kan lägga in en OT längre (No booking found for your inputs).
Ytterst märkligt att OptionTown inte plockar bort SAS från sin sida, när de inte har något samarbete längre.
Man kunde ju tänka sig att de skulle gå ut med någon ordentlig information på sina sidor, samt informera dem som har lagt in en OT innan när möjligheten för OT fanns, men tydligen inte.
Som tur var hade jag inte lagt in någon OT på mina nästkommade flygningar som vissa andra här.

OT3.png
 

mha321

Medlem
Att optiontown inte uppdaterat sina sidor förvånar mig inte riktigt - de har ju varit månader sena med sådana uppdateringar tidigare. Och överhuvudtaget så kan man ju använda ot-siten som ett exempel på hur modern sas site är.


Att sas inte kan kontakta, via mail eller annat, de som ansökt om uppgraderingar är knappast heller förvånande - de vet ju inte vilka det är. Den avsaknaden ligger också helt på optiontown.

Däremot borde man kunna gjort en tydligare notis på sina egna sidor på sas.se. Men frågan är om inte de flesta missat den ändå, bara för att de inte gått in där...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen