Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu haft en trevlig pratstund med vad jag antar vara ett indiskt callcenter. Bett om refund och vad jag förstod så var det inga problem att göra detta för min t/r till New York i juni.
Närå, inga problem begära refund och få ett muntligt okej. Men deras tidsfrist på 4-5 arbetsdagar har spruckit för mig i alla fall.

Närå, inga problem begära refund och få ett muntligt okej. Men deras tidsfrist på 4-5 arbetsdagar har spruckit för mig i alla fall.
Ska dock tilläggas att det blev väldans fart att svara på de mail jag skickat angående återbetalning.
Bokade om min New York resa för ett antal månader sen och då blev det direkt flyg till Arlanda istället för via Oslo. Mailade då OT om det och de fixade återbetalning på OSL-ARN inom en dryg vecka. Jag är hoppfull.

Har inte SAS gjort det onödigt svårt för sig själva? Om man avbryter samarbetet med OT(utgår att OT informerats om detta långt tidigare), borde inte OT kunna skicka ut avslag/refund på samtliga ansökningar som ligger inne(efter 25/4) per automatik? Låter ju helt sjukt om samtlig refund hos OT sker manuellt. :rolleyes:
Redan uppenbart att dessa oklarheter ökat belastningen på kundtjänst samt att kunderna tvingas kontakta olika callcenter.

Har inte SAS gjort det onödigt svårt för sig själva? Om man avbryter samarbetet med OT(utgår att OT informerats om detta långt tidigare), borde inte OT kunna skicka ut avslag/refund på samtliga ansökningar som ligger inne(efter 25/4) per automatik? Låter ju helt sjukt om samtlig refund hos OT sker manuellt. :rolleyes:
Redan uppenbart att dessa oklarheter ökat belastningen på kundtjänst samt att kunderna tvingas kontakta olika callcenter.
Men då kan ju inte OT hålla på dina pengar och "tjäna ränta/investera" dessa under tiden. Självklart är väl de intresserade av att behålla de pengar folk betalat in så länge som möjligt samt om det kommer nya pengar.

Sitter tight med min enda kvarvarande OT, i september, och hoppas på det bästa.
Får man avslag kanske man hinner kasta in ett bud på auktionen?

Polaren blev idag uppgraderad med OT på sin flight LHR-ARN 29 April!

Edit: kan vara värt att nämnas att han ansökte om OT i början av april

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen