Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte att den har varit nere i Zurich ännu. Sedan, skulle den verkligen få PLUS? Trodde bara alla säten skulle typ kläs om så att de ser ut som SAS new cabin! (med betoning på tror/trodde)
Ja, den ska få omklädda "gamla" Plus-säten...

Om jag får gissa åker den till Zürich när den 4e A330E tas i trafik...

Vi åker 4 pers på tisdag till Chicago och sedan vidare till Las Vegas. Är Diamond själv. Vi blev via OT uppgraderade till Plus (bara). 1. Är det då kört att få Courtesy upgrade till Biz efteråt? 2. Kan jag via poäng uppgradera från Plus till Biz? 3. Kan jag på plats bryta loss bokningen och själv uppgradera med poäng eller pengar för att själv få Biz?

Vi åker 4 pers på tisdag till Chicago och sedan vidare till Las Vegas. Är Diamond själv. Vi blev via OT uppgraderade till Plus (bara). 1. Är det då kört att få Courtesy upgrade till Biz efteråt? 2. Kan jag via poäng uppgradera från Plus till Biz? 3. Kan jag på plats bryta loss bokningen och själv uppgradera med poäng eller pengar för att själv få Biz?

1. Nej, det är inte kört.
2. Ja, det brukar man kunna om det finns plats.
3. Behövs det verkligen att bryta isär den för det?

Du kan absolut få en courtesy upgrade efter att OT gått igenom och nej, du behöver inte splitta PNRen för en enmansuppgradering vid incheck. Det är bara OT som kräver att alla med samma PNR uppgraderas samtidigt.

Ang. Courtesy upgrade önskar jag dig lycka till... Av 16 Atlantsegment på 3 månader har jag bara fått en enda courtesy upgrade.

Du kan absolut få en courtesy upgrade efter att OT gått igenom och nej, du behöver inte splitta PNRen för en enmansuppgradering vid incheck. Det är bara OT som kräver att alla med samma PNR uppgraderas samtidigt.

Ang. Courtesy upgrade önskar jag dig lycka till... Av 16 Atlantsegment på 3 månader har jag bara fått en enda courtesy upgrade.
Jag har 3 av 8 för att väga upp den statistiken. (plus till business samtliga.)

Får återkomma med uppdaterad statistik om tre veckor och fyra till..

Min bror och mor har fått igenom OT (GO -> PLUS) imorgon på SK996, PEK-CPH, och det ser ut som LN-RKP ska flyga den sträckan.

Eftersom det planet inte har någon PLUS-kabin (right?) hur fungerar det då? Eller snarare vad händer?

Citerar mig själv.

De blev uppgraderade till business vid check-in - första gången i business för båda två! :D

Helt okej värde att ha betalat totalt 4350 SEK för att åka GO exit row till PEK och Business till CPH.

• Gilla
Reactions: bnr
Ingen OT på morgondagens SK963, ARN-HKG. M->C.
Helt lediga säten på 2DF till 7DF när det var 73h kvar till flighten.
Vid 72h kvar till flighten var samma säten blockerade. Så jag tänker mig att det antingen är OT eller så är det poänguppgraderingar. Ser att en del säten som var blockerade nu är seatade.

Bättre lycka nästa gång. :)
upload_2016-4-10_17-22-18.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen